י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מו"מ? מהלומות מילוליות!

הגרי"ש הורה לפתוח במו"מ, אבל הח"כים דווקא התקוטטו. רביץ: לא אבקש סליחה. ליצמן: קודם סליחה

מסרב לבקש סליחה. אברהם רביץ
מסרב לבקש סליחה. אברהם רביץ

בפגישה שקיים היום אחר הצהריים הגאון רבי יוסף שלום אלישיב, עם נציגי 'דגל התורה' בכנסת, הח"כים אברהם רביץ ומשה גפני, הורה להם הגרי"ש לפתוח במגעים לריצה משותפת בבחירות עם סיעת 'אגודת ישראל', תחת רשימת 'יהדות התורה', לפי אותה מתכונת בה התמודדה הרשימה בבחירות לכנסת ה-16. הרב אלישיב ביקש מהשניים להגיש מכתב בקשה לאיחוד המפלגות, אך ציין כי אם יעלו המגעים על שרטון, תחפש 'דגל התורה' מסגרת פוליטית אחרת.

המתכונת בבחירות האחרונות הייתה: המקום הראשון שמור לאגודת ישראל (אותו תופס באופן מסורתי נציג 'הסיעה המרכזית' באגודת ישראל), ובחמשת המקומות הראשונים יש לסיעת דגל התורה רק שני נציגים.

אולם במקום שהצדדים ימהרו לפתוח במגעים, כדי להביא לסיום מהיר של האיחוד, הם פצחו במלחמה מילולית: בתגובה לידיעה, שפרסמה לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', אמר יו"ר סיעת אגודת ישראל, ח"כ יעקב ליצמן, בראיון למרדכי לביא מרדיו 'קול חי', כי טרם קיבל פנייה בנושא, וכי בכל מקרה - הוא אינו מסיר את הדרישה ש'דגל התורה' תפרסם בקשת סליחה בפני האדמו"ר מגור כתנאי לפתיחת המו"מ. " זה כלל ברזל", אמר ליצמן. "לפני הכל, בקשת סליחה מהרבי מגור".

רביץ מצידו הכריז בתכנית: "לא אבקש סליחה". והוסיף: "לא תכננתי להגיד את זה, אבל הרגזת אותי", אמר למראיין.

כזכור, 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' התפלגו משום שהתנאי שהציב הרב אלישיב, לכניסה לקואליציה, לפני פחות משנה, היה כניסה למשך שלושה חודשים, בלי לשמש באף תפקיד. ח"כ ליצמן לא שעה לתנאי של הרב אלישיב ופעל לפי דעת רבו כ"ק האדמו"ר מגור. הוא התמנה לתפקיד יו"ר ועדת הכספים.

ח"כי 'דגל התורה' כעסו על צעד זה ויצאו כנגד הכרעתו של האדמו"ר מגור. מכאן ועד לפילוג הדרך הייתה קצרה. כעת מצפים ב'אגודת ישראל' להתנצלות כתנאי לפתיחת המו"מ.

קישורים:
עוד בנושא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד