י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ליצמן 'יציל' את שרון

תובע לדחות התקנות לקביעת מסגרות אשראי. ב'קדימה' חוששים שהחזרת הוראות קבע וצ'קים תפגע בשרון

"הבנקים הולכים לתפוס טרמפ על התקנה ". ח"כ יעקב ליצמן
"הבנקים הולכים לתפוס טרמפ על התקנה ". ח"כ יעקב ליצמן

התקנה לקביעת מסגרות מאושרות בבנקים, שמיועדת להיכנס לתוקף בעוד חודש, ב-1 בינואר 2006, הפכה לתפוח אדמה לוהט במערכת הפוליטית ובמסדרונות הכנסת. הבנקים, ובהם 'לאומי' ו'הפועלים', ומצד שני הח"כים, לוחצים על בנק ישראל לדחות את הפעלת התקנות, או לפחות להעניק הקלות ללקוחות שיחרגו ממסגרות האשראי.

בסיעת 'קדימה', בראשותו של אריאל שרון, קיים חשש שאם יחזירו הבנקים הוראות קבע וצ'קים ללקוחות ערב הבחירות, יהווה הדבר נשק נגד שרון בתעמולת הבחירות של מפלגות אחרות. על כך מדווח אתר 'דה מרקר'.

מי שפעילותו בנושא עשויה לסייע בעקיפין לשרון הוא דווקא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן, שתבע אתמול מהמפקח על הבנקים, יואב להמן, לדחות את תוקף התקנה לקביעת מסגרות מאושרות בבנקים. ליצמן הודיע שוועדת הכספים תכונס באמצע דצמבר לדיון מיוחד בנושא, בתקווה שעד אז יסכים בנק ישראל לדחות את מועד הפעלת התקנה.

בדיון שקיימה אתמול וועדת הכספים, אמר ליצמן: "הבנקים הולכים לתפוס טרמפ על התקנה להגביל את האשראי לרעת הלקוחות, והם יחזירו הוראות קבע של הלקוחות במקרה של חריגה, בטענה שאין להם שיקול דעת שלא לעשות כן".

ליצמן קבל על כך שהציבור אינו מודע מספיק למגבלות המוצעות, ותבע מבנק ישראל להרחיב את הפרסום על תוכן התקנה.

חוגים בכנסת העריכו כי תינתן ללקוחות תקופת הסתגלות ויינתנו הקלות על מנת שלא יווצר מצב שבו כבר בחודש הבא ייאלצו הבנקים להחזיר הוראות קבע וצ'קים של לקוחות שלא יעמדו במסגרת האשראי אשר יקצה להם הבנק.

בכנסת העריכו, כי לקראת אמצע דצמבר 2005, שבועיים לפני כניסת התקנה לתוקף, יוגברו הלחצים הפוליטיים על בנק ישראל והוא ייאלץ למצוא פתרונות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד