י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני התנצל בפני האדמו"ר מגור

פרסום ראשון: זה מה שהיה בפגישה במהלכה התנצל ח"כ גפני. כך נסללה הדרך לריצה משותפת

מתנצל. ח"כ משה גפני
מתנצל. ח"כ משה גפני

חבר הכנסת משה גפני מ'דגל התורה' הגיע היום בשעה 11 ועשר דקות בבוקר אל בית הכנסת 'משה יוסף' בבני-ברק, כדי לפגוש את כ"ק האדמו"ר מגור - והתנצל בפניו. כך מוסר העיתונאי והפרשן יעקב ריבלין, עורך החדשות של עיתון 'בקהילה'.

הפגישה בין האדמו"ר מגור לח"כ גפני, תוכננה לשעה 11, אולם כאשר למרות הניסיון של גפני לשמור על חשאיות מוחלטת סביב הפגישה, נודע הדבר לעיתונאי יעקב ריבלין הוא ניסה להכחיש את קיומה ואף הודיע על ביטולה.

ריבלין התקשר אל גפני בשעה 10:45, בעת שזה עשה את דרכו לפגישה עם האדמו"ר. גפני הכחיש בתחילת השיחה את המידע, אולם כאשר הובהר לו שהצלם עוזי ברק, שנשלח מטעם 'קו עיתונות דתית' ו'בקהילה', ממתין לו במקום, הוא הודיע כי הוא מבטל את הפגישה. למרות הודעה זו הוא המשיך בדרכו לפגישה עם האדמו"ר.

בפגישה, שהחלה ב-11 ועשר דקות, התנצל ח"כ גפני על צורת התנהלות הדברים שהובילה לפילוג בין הסיעות, והודה במילים ברורות שהיה זה מהלך מוטעה שלא היה צריך לקרות.

כ"ק האדמו"ר מגור השיב לו שההתנהלות בין הסיעות צריכה להיות "נהרא נהרא ופשטיה". הפגישה הסתיימה ברוח טובה ובהבנה ברורה ש'אגודת ישראל' ודגל התורה ירוצו יחד בבחירות.

התנצלותו של גפני סללה את הדרך לגיבוש הסכם לקראת ריצה משותפת של סיעות 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' בבחירות, תחת רשימת 'יהדות התורה'.

כזכור, 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' התפלגו משום שהתנאי שהציב הגרי"ש אלישיב לכניסה לקואליציה, לפני פחות משנה, היה כניסה למשך שלושה חודשים, בלי לשמש באף תפקיד. ח"כ ליצמן לא שעה לתנאי של הרב אלישיב ופעל לפי דעת רבו כ"ק האדמו"ר מגור. הוא התמנה לתפקיד יו"ר ועדת הכספים.

ח"כי 'דגל התורה' כעסו על צעד זה ויצאו כנגד הכרעתו של האדמו"ר מגור. מכאן ועד לפילוג הדרך הייתה קצרה.

ח"כ יעקב ליצמן מ'אגודת ישראל' הציב את הדרישה להתנצלות בפני האדמו"ר מגור כתנאי לפתיחת המו"מ בין הסיעות, ולגפני לא נותרו הרבה ברירות.

כעת מנסים שני הצדדים לברר מיהו המדליף שגילה ליעקב ריבלין את דבר הפגישה המתוכננת, שהוסתרה אפילו מח"כ אברהם רביץ, עמיתו לסיעה של גפני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד