י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מטרנה: החרדים סוג ב'

'מטרנה פרימיום מהדרין' אינו מכיל שמן בטאפול. התוצאה: עצירות וכאבי בטן לתינוקות

לסבול בהכשר הבד"ץ. הכתבה
לסבול בהכשר הבד"ץ. הכתבה

בכתבת שער במוסף הבריאות של 'ידיעות אחרונות' פורסם השבוע, כי תחליפי החלב של חברת 'מטרנה' בכשרות מהדרין, אינם מכילים שמן בטאפול, שהיעדרו עלול לגרום לעצירות ולכאבי בטן לתינוקות. עיקר התלונה נגד 'מטרנה' התמקדה בכך שהחברה אינה מציינת זאת על האריזה.

הסיפור נחשף לראשונה לפני כחודש בפורום 'בחדרי חרדים'.

בפתח הכתבה צוטט הורה דתי לתינוק בן 3 חודשים, אשר הוריו החלו להאכיל את תינוקם בתחליף החלב של 'מטרנה' ולאחר שגילו בחנות מוצר דומה שנושא כשרות מהודרת של בד"ץ העדה החרדית, החליטו לעבור ולהשתמש במוצר זה. "לפתע א' (התינוק) התחיל לסבול מכאבי בטן ומעצירויות, הרבה לבכות והיה חסר שקט", סיפר האב.

בתחילה לא קישרו ההורים את הדבר למטרנה למהדרין, וכעבור שבוע כבר חשבו לפנות לרופא, אך אז הגיעה לביתם ידידת משפחה ששמה לב לכך שהתינוק לא רגוע. "היא שאלה אותנו למה א' לא רגוע, וענינו לה שאנחנו לא יודעים ואנחנו בדרך לרופא. היא לא הרפתה ושאלה איזו פורמולה הוא מקבל. כששמעה על מטרנה מהדרין, היא מיד אמרה שזו כנראה הגורם לחוסר השקט ולעצירות, כיוון שאותו מקרה קרה גם לבת של חברה שלה".

בסופו של דבר, במקום ללכת לרופא, פנה האב למכולת השכונתית וקנה מטרנה בכשרות רגילה, בה השתמשו קודם לכן. "כבר אחרי הארוחות הראשונות א' חזר להיות רגוע. הוא ישן שקט והיה נינוח והיציאות שלו היו סדירות ורגילות, אבל משהו בכל זאת הטריד אותי: אמרתי לעצמי שהחלב הוא הרי אותו חלב, אז איזה הבדל כבר יכול להיות בין שתי הפורמולות מלבד ההכשר?".

לאחר שפנה לשירות הלקוחות של 'מטרנה' קיבל את התשובה: במטרנה הרגילה יש שרשרת שומנים שאחד ממרכיביה אינה מצויה בפורמולה למהדרין, וזו כנראה הסיבה שהתינוק סבל מעיקול קשה יותר. לכתבת שפנתה אף היא ל'מטרנה' נאמר, כי הסיבה לכך נובעת מהעדר כשרות מהודרת לחומצת שומן ששמה בטאפול, המיוצרת בחו"ל. בשיחה נוספת עם שירות הלקוחות נאמר במפורש, כי הדבר עשוי אכן לגרום לעצירות בתינוקות עם קיבה רגישה.

בכתבה הענקית ראיונות עם מומחים שונים בתחום המזון לילדים. ואילו חברת 'מטרנה' הגיבה ואמרה, כי "'מטרנה' פועלת בשוק שבשנים האחרונות עבר גם תזזית וגם טראומה קשה והיא מותקפת חדשות לבקרים".

על הטענה שאין איזכור על המוצר להעדר הרכיב המסויים הגיב אייל ארד בשם 'מטרנה': "אריזה של מוצר היא דבר מוגבל. בשביל זה יש שירות של מוקד לקוחות שיכול להסביר ויש אתר באינטרנט. מטרנה מספקת מידע מעל ומעבר".

בתגובה מפורטת יותר טענה חברת 'מטרנה', שאכן שמן הבטאפול אינו נכלל במוצר המהדרין, אך במעבדות מטרנה השקיעו בפיתוח מוצר ייחודי שמסייע לתהליך העיכול. "במוצר מצוינים כנדרש כל הרכיבים המנצאים בו בהתאם לתקינה ובאישור משרד הבריאות".

באגף להגנת הצרכן במשרד התמ"ס לא אהבו את התגובה וטענו, כי החוק מחייב לציין מה יש במוצר. כלומר, אילו רכיבים יש בו ולא מה אין בו. "בהנחה שהיעדר אותו רכיב עלול לגרום לעצירות, ויש לו השפעות בריאותיות, מן הראוי ליידע על כך את הציבור", אמר עו"ד יצחק קמחי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים השקיעו אנשי 'מטרנה' מאמצים רבים כדי לטשטש את הפרשה בציבור החרדי. בין היתר גם פנו למספר כלי תקשורת חרדיים ודתיים, בבקשה למנוע את פרסום הפרשה החמורה.

אז בשביל זה אנחנו כאן.

קישורים:
חשיפת הפרשה בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד