י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הסלע לא זז

קובי סלע מערוץ 7 סירב להצעה להשתתף ביום השידורים המיוחד של ה'שירותרום' משיקולים עקרוניים

לא אסייע לחיילים. קובי סלע
לא אסייע לחיילים. קובי סלע

מספר כלי תקשורת דתיים, קיבלו בימים אלו פניה מה'וועד למען החייל', בהצעה לשתף פעולה לקראת מבצע ה'שירותרום' השנתי, שיתקיים בחנוכה הקרוב. אנשי האגודה ביקשו לשתף את אחד הכתבים הדתיים ביום השידורים המיוחד שייערך ב'גלי צה"ל', ובתמורה לכך יפרסמו מודעות בהיקף נרחב, כדי להמריץ את קהל הקוראים לתרום ביום השידורים.

עיתונאי בכיר בגל"צ סיפר ל'בחדרי חרדים', כי היה עד לשיחה שנערכה עם אנשי עיתון וערוץ 'בשבע', אך שם טרקו בפניהם את הדלת, וסירבו לשתף כל פעולה במבצע זה, למרות ההפסד הכספי הגדול שהיה כרוך בכך.

לדבריו, שיקול עקרוני זה, הביא גם עיתונאי דתי אחר לסרב להצעה. הוא הדגיש, כי אין ספק שזכות הראשונים שמורה לאנשי 'בשבע', אליהם פנו בהצעה הראשונה לשתף פעולה, אך הם סירבו משיקולים עקרוניים להיות שותפים בכל נושא הקשור בצה"ל, וזאת בעקבות שיתוף הצבא בעקירת חבל גוש קטיף מיושביו היהודים.

העיתונאי סיפר, כי לפני מספר ימים פנו מ'הוועד למען החייל' למשרדי עיתון 'בשבע' וערוץ 7, ובקשו לבצע שיתוף פעולה בין האגודה לעיתון ולערוץ הרדיו, שמשודר באמצעות האינטרנט, ביום השידורים המיוחד.

ההחלטה על שיתוף הפעולה נעשתה במטרה להשיג תרומות גם מהציבור הדתי, אשר בדרך-כלל אינו מאזין ל'גלי צה"ל'.

בישיבות העבודה לקראת המבצע הוצע לשתף באחת משעות השידור את השדרן קובי סלע, הכתב הבכיר של הערוץ, ולתת לכך פרסום בולט ובתשלום, מה שיביא את הציבור הדתי להאזין לתוכנית ולתרום ל'אגודה למען החייל'.

לדברי העיתונאי, מפקד גל"צ אבי בניהו אף אישר את השתתפותו של סלע באחת משעות השידור המרכזיות של ה'שירותרום'.

כאשר פנו אנשי האגודה לסלע, הם זכו לשמוע ממנו תשובה שלילית ותקיפה, לפיה אין כל אפשרות שהוא יסייע לחיילים שהיו שותפים למלאכת ההרס והפינוי של יישובי גוש קטיף.

יצוין, כי סלע כתב מידי שבוע בתקופת ההתנתקות טור קבוע בעיתון 'בקהילה', שם הביע בדברים נוקבים וחריפים ביותר את סלידתו מהצעד החמור בגירוש יהודים מאדמתם, ובעיקר הפנה חיצי ביקורת נגד אנשי המדים השותפים לגירוש.

גם שיקולי רייטינג, לא הזיזו את הסלע, למרות שהיה ברור, כי בכך הוא גורם נזק כספי כבד לעיתון, שהיה אמור ליהנות מהכנסות כספיות בהיקף גדול מפרסום תומך לקראת יום השידורים.

בעוד אנשי הפרסום של העיתון נותרו המומים מההפסד הגדול שגרם סלע, הרי שמנהלי העיתון לא הסתירו את סיפוקם מהעמדה הנחרצת שהפגין.

קובי סלע סירב להרחיב על הפרשה, אך לא הכחיש את עיקרי הדברים. לדבריו, "לא ראיתי כל אפשרות אחרת לנהוג".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד