י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שמן הבעירה

התגוששות בין גרובייס מ'המודיע' לקצין מ'יתד' על רקע תחקיר נגד שמן זית מזויף. קצין: "השמועות אינטרסנטיות"

הוסרה ההשגחה. המודעה היום ב'יתד'
הוסרה ההשגחה. המודעה היום ב'יתד'

במוסף 'מדורים' של עיתון 'המודיע' שיצא-לאור אתמול, פרסם הכתב הכלכלי של העיתון, אברהם גרובייס, תחקיר ממנו עולה, כי "בקבוקי שמן זית לחנוכה שאינו מיוצר מזיתים נמכרים לציבור".

בכתבה נאמר, כי רכישת ליטר שמן זית גולמי בארץ עולה כ-15 שקלים, ואילו יבוא שמן זית מחו"ל עלותו הבסיסית עומדת על 13 שקל. כל שמן זית הנמכר במחיר הנמוך מזה, הינו מזויף. החשש הוא שהחברות מערבבות יחד עם שמן הזית גם שמנים אחרים שאינם כשרים להדלקה בחנוכה.

גרובייס אישש את תחקירו בבדיקה פרטית במכון התקנים, שאישר כי השמנים מזויפים.

היום פורסמה בעיתון 'יתד נאמן' כתבה של נאוה קצין, תחת הכותרת: "השמועות על זיוף שמן זית למאור - אינטרסנטיות". קצין מצטטת את ראשי רשתות השיווק החרדיות, שלדבריהם,מפיצי השמועה הינם גורמים מסחריים, המנסים ליצור ייקור מלאכותי בשוק ולמנוע הורדת מחירים.

אלא שדווקא באותו גיליון של 'יתד נאמן' מתפרסמת בעמוד האחרון מודעה מטעם גוף הכשרות 'חוג חתם סופר', בה נכתב : "שמן זית למאור במותג 'מנורה' הנושא את חותמת הבד"ץ נארז ללא השגחתנו ואינו תחת אחריותנו. ידע הציבור ויזהר".

גם בד"ץ 'יורה דעה' של הרב מחפוד פרסם לאחר התחקיר כי הוא מסיר הכשרות משמן הזית "המשווקים ע"י חברת ירושלים ת.ד. 6064 כפר סבא, וזאת למרות סמל הכשרות המופיע על הבקבוקים הנ"ל".

ב'המודיע' אומרים, כי קשה שלא לקשור בין התחקיר להורדת הכשרויות.

עוד טוענים ב'המודיע', כי הכתבת כלל לא קראה את התחקיר, שהרי גרובייס הדגיש שהשמנים המזויפים הינם במחירים נמוכים משמעותית מ-13 שקל. ואילו קצין תקפה את גרובייס על השמנים היקרים יותר, בהם התחקיר כלל לא עסק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד