י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פיטורים נרחבים ברדיו 'קול חי'

"כנראה גם 'קול חי' מתכוון להעסיק עובדים זרים", אומר השדרן דודי שוומנפלד. במפוטרים: טוקר ופרקש

פיטורים נרחבים ברדיו 'קול חי'
יחיאל

סערה ברדיו 'קול חי': מנכ"ל התחנה החדש, עידו ליבוביץ, פיטר במפתיע את השדרנים הבכירים מנחם טוקר ודודי שוומנפלד. כמו-כן, פוטרה מנהלת התוכניות של הרדיו מיומו הראשון, דבורה פרקש. גם מנהלת השיווק של הרדיו, עליזה בניסטי, פוטרה. כן נודע, כי יפסקו שידוריהם של הרב שמחה הכהן קוק ושל הרב מרדכי נויגרשל

בשעות אלו מזמן המנכ"ל החדש שדרנים בכירים נוספים לשיחה, וככל הנראה, יוחלט על פיטורים נוספים בתחנה.

עידו ליבוביץ, החליף בחודש האחרון את המנכ"ל הקודם של התחנה, מנחם אביצור. ליבוביץ הוא חתנו של יוסף גרינפלד, הבעלים של רדיו 'קול חי' ויו"ר חברת 'קרדן אחזקות'.

אתמול בשעות הערב החליט ליבוביץ על קיצוצים נרחבים בתחנה, בעקבות החובות הכבדים בהם שרוי הרדיו – על-פי ההערכות כ-24 מיליון שקל.

היום בבוקר זימן המנכ"ל עידו ליבוביץ את השדרנים מנחם טוקר ודודי שוומנפלד, והודיע על פיטוריהם המיידיים. ליבוביץ גם לא אפשר להם להיפרד מהמאזינים.

הידיעה הראשונית על פיטורי טוקר ושוומנפלד פורסמה ב-NRG-יהדות.

יצוין, כי היו שטענו כי פיטורי השדרנים הנם על רקע שינוי צפוי ברדיו וכי יש כוונה להפוך את הרדיו לחרדי יותר. היו גם מי שהיזכרו את 'משמרת הקודש והחינוך' במעורבות בהתפתחויות האחרונות.

אולם הרב מרדכי בלוי 'משמרת הקודש והחינוך', אומר ל'בחדרי חרדים': "היה לנו הרבה מלחמות עם הרדיו. אנחנו טענו שעצם הקיום של שדרנים מסוימים מוביל אותנו לתועבות. אני גם יודע שמנחם אביצור המליץ לליבוביץ לעמוד איתי בקשר, אבל בימים האחרונים לא היה לי שיג ושיח עם ההנהלה החדשה, ואין לי שום קשר להתפתחויות האחרונות".

דודי שוומנפלד, שהגיש בתחנה את התכנית 'מרכז העצבים', אומר ל'בחרדי חרדים': "כנראה גם רדיו 'קול-חי' מתכוון להעסיק עובדים זרים. הרדיו מעוניין בעובדים במחירים של עובדים רומנים. כיום הם נשארו עם שדרנים סוג ז' ובשכר מינימום. הרדיו כנראה על סף פשיטת רגל".

שוומנפלד מבקש להבהיר כי ימשיך בפעילות החסד שעשה בתכנית הערב שלו. "הטלפון שלי מופיע ב-144 ואני מקווה שאוכל להמשיך לעזור לאנשים. אותי אמנם פיטרו, אבל את האנשים הטובים בעם ישראל לא פיטרו".

שוומנפלד מגדיר במונח 'דיקטטורה' את החלטת המנכ"ל שלא לאפשר לו להיפרד מהמאזינים. "זה יותר מתאים לממשלת שרון הדיקטטורית".

אבל למרות הכול, עובדי הרדיו לא איבדו את ההומור. בשעות האחרונות נשלח מייל לכל עובדי הרדיו בו נכתב "אם אתה מחזיר מייל, סימן שעוד לא פוטרת".

* בעקבות פיטוריו של טוקר ביטלה חברת סלקום עסקת פרסום בשווי של כחצי מליון שקל. חזקי חורזבסקי, מנהל השיווק למגזר החרדי בחברת סלקום, אומר: "החוזה מול 'קול חי' נחתם בתנאי שמגיש התוכנית שבה תפרסם החברה הוא מנחם טוקר. לסלקום יש סעיף המתיר יציאה מהחוזה במידה וטוקר מפסיק לשדר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד