י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא מצא פטנט

עורך הפטנטנים יצחק רחילוביץ, לא רצה ליהנות משכר של מקום עבודה הפעיל בשבת - והתפטר

נבחר לגבאי ולכן איחר. עו"ד כהן
נבחר לגבאי ולכן איחר. עו"ד כהן

עורך הפטנטים, יצחק רחילוביץ, לא הצליח למצוא שום פטנט שיחלץ אותו מהמצוקה אליו נקלע. אמנם הוא לא התבקש לעבוד בשבתות, אך המשרד בו עבד, משרדו של יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד ד"ר שלמה כהן, דרש מהעובדים לעבוד גם בשבת.

העובדה שפרנסתו מגיעה מעבודה הנוגדת את ההלכה היהודית, את אמונתו ומצפונו העיקה עליו מאד, והוא החליט להתפטר. עכשיו הוא תובע לקבל פיצויי פיטורין.

רחילוביץ עבד במשך שש שנים כעורך פטנטים במשרדו של עו"ד ד"ר שלמה כהן. הוא הרוויח שם משכורת מכובדת ונאה שהסתכמה ב-66 אלף שקל ברוטו לחודש. אבל בחיים לא הכל זה כסף. בשלב מסויים, ולאחר שהצטברו אצלו קשיים רבים, מיחס נוקשה ועוד כהנה דרישות שלא הצליח לעמוד בהן, הוא הניח מכתב פיטורין על שולחנו של הבוס.

בכתב תביעה שהגיש לבית הדין לעבודה בתל-אביב באמצעות עו"ד גיא אבידן נטען, כי בשנה וחצי האחרונות לעבודתו הוא חש מפיחות הולך וגובר בתנאי עבודתו, מיחס נוקשה מצידו של מעבידו, עו"ד שלמה כהן. לשיא הגיעו הדברים לפני שנתיים, אז הורה לו כהן, כי הוא רוצה לראות מידי יום על שולחנו דו"ח עבודה המכיל תשע שעות חיוב ללקוח.

לטענת רחילוביץ, משמעות דרישה זו היתה, כי יהיה עליו לעבוד 12-13 שעות ביום, זאת מאחר ויש שעות עבודה רבות שלא ניתן לחייב בגינן את הלקוחות. לטענתו, הוא לא קיבל כל תוספת שכר בגין דרישה זו. למרות שהבהיר לכהן כי דרישתו אינה אפשרית לביצוע, כהן לא שעה לדברים והמשיךלעמוד על דרישתו, כשהוא מציין בפניו, כי מצבו הכלכלי של המשרד בכי רע, כך שזו אחת הדרכים שניתן להביא לשיפור המצב.

אך בעיקר מתייחס רחילוביץ בכתב התביעה, לעובדת היותו אדם שומר תורה ומצוות, ועקב כך, התקשה לקבל את העובדה, שעובדי המשרד נדרשים לעבוד גם בשבתות, למרות שהוא עצמו לא נדרש לכך, אך הוא חש שמשכורתו מגיעה מעבודה הנוגדת את ההלכה, את אמונתו ומצפונו ואת אמונתו. התחושות הקשות הלכו וגברו, אך כהן קיבל את טענותיו בביטול.

לאחר שראה שלא יוכל להמשיך ולעבוד בנתונים אלו, הגיש לכהן מכתב פיטורין, אך בכתב התביעה הוא טוען, שלמרות עובדה זו הוא זכאי לפיצויים כאילו פוטר.

בכתב הגנה שהגיש כהן באמצעות עו"ד אורנה לין נטען בין השאר, כי רחילוביץ התפטר מעבודתו לא בגלל הרעת תנאים אלא כדי להתפנות לטפל בענייני הרכוש הרב של בני משפחתו שהתגלה לאחר פטירת אביו.

כן נטען, כי בשנתיים האחרונות לעבודתו היה רחילוביץ נוהג בקביעות לאחר לעבודה, ולטענת כהן, כאשר פנה אליו בעניין זה השיב רחילוביץ, כי מאחר והוא נבחר לשמש כגבאי בבית הכנסת באזור מגוריו, הרי שהוא נאלץ להקדיש לכך זמן רב.

הטענות והטענות שכנגד, יתבררו בקרוב בבית הדין לעבודה בתל-אביב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד