י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יום עיון למנהלי הישיבות

ביום עיון שיזמו ועד הישיבות בא"י עם איגוד מנהלי הישיבות צפויים לשאת דברים גדולי תורה ואנשי מקצוע

תלמידי ישיבה. (צילום ארכיון:  בקהילה)
תלמידי ישיבה. (צילום ארכיון: בקהילה)

מאות מנהלי ישיבות ומוסדות תורניים, הבטיחו בימים האחרונים את השתתפותם ביום עיון משותף הצפוי להתקיים בעוד כשבועיים במרכז הקונגרסים, בנייני האומה, בירושלים. אל משרדי הוועדה המכינה ב'וועד הישיבות', הגיעו עוד עשרות בקשות של מנהלי מוסדות תורניים בבקשה להבטיח להם כרטיס כניסה ליום העיון.

מהוועדה המארגנת נמסר, כי את יום העיון יפתחו גדולי התורה שהבטיחו את השתתפותם באירוע. גדולי התורה הביעו התעניינות רבה וציינו, כי נראה שהושקעה מחשבה רבה ונכונה כיצד יוכל עולם התורה להפיק את מירב התועלת מיום העיון.

על יום העיון הוחלט בעקבות פניות רבות שהגיעו לוועד הישיבות בחודשים האחרונים, ממנהלי ישיבות ומוסדות תורניים, בשאלות מקצועיות רבות בנוגע לקשר המוסדות עם משרדי הממשלה השונים.

כידוע, מאז ייסוד המדינה, ועוד קודם לכן, היה וועד הישיבות הגוף המקשר בין מנהלי מוסדות התורה לגופים הממשלתיים כמו גם הבטחוניים כצה"ל ומשרד הבטחון. היה זה אך טבעי שגם עתה, לאור הגזירות הרבות והתקנות השונות המתחדשות לבקרים, יפנו מנהלי מוסדות התורה לוועד הישיבות בבקשה לסייע להם להתמצא בסבך החוקים והתקנות. כאשר גבר זרם הפניות הגיעו כולם למסקנה כי יש צורך לעשות יום עיון מרוכז בו ניתן יהיה לקבל את התשובות לכל השאלות.

בשיתוף עם איגוד מנהלי הישיבות הוחלט על כ"ב בשבט כתאריך שבו יערך יום העיון. בפני הנוכחים צפויים לשאת דברים ולהשיב לשאלות אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. כבר עתה ידוע כי בפני הנוכחים יופיעו מר בנימין למקין – ראש תחום פיקוח ובקרה ברשם העמותות, מר עמוס צייאדה – מנהל אגף ארגונים ומוסדות במשרד החינוך, מר יהלי רוטנברג – סגן חשב משרד החינוך, נציגים ממשרד הבטחון, הבנקים המסחריים השונים ומחברות הביטוח. וכמובן ראשי המוסדות והארגונים הנ"ל אשר יביעו את מצוקתם הכלכלית הקשה של מוסדות התורה לסוגיהם.

מנהלי הישיבות שטרם קיבלו את ההזמנות מפאת שיבושים שונים או שיבושי דואר מתבקשים לפנות בהקדם למשרדי הוועדה המכינה בטלפון 5790261 – 03 או לפקסמיליה 6190676 – 03.

יום העיון ייערך בחסות חברת ההשקעות ידועת השם "גלעד קרנות השתלמות גמל ופנסיה", שאנשיה יציגו בפני הנוכחים תכניות שונות למען העובדים במוסדותיהם, "ג'רוזלם קייטרינג", שנציגיהם ישיבו לשאלות מנהלי מוסדות לאור ההתעניינות הרבה הקיימת בנושא בין המוסדות בגלל העלות הנמוכה יחסית, "לביא תעשיות רהיטים" מקיבוץ לביא, "בית האומן" עיצוב ריהוט לבתי כנסת וישיבות, שיציגו בפני הנוכחים את תצוגת הרהיטים החדשה שלהם למוסדות התורה.

יש לציין, כי ראשי חברות גדולות במשק פנו אל הוועדה המכינה בבקשה לאפשר לנציגים מטעמם השתתפות במסגרת יום העיון במטרה להיחשף למנהלי מוסדות התורה בישראל. מדובר בחברות שלחלקן קשר עם מוסדות התורה ואחרות המעוניינות ליצור קשר עם מוסדות התורה. חלק מהחברות הביעו רצון עז לתת חסות ליום העיון. ממשרדי הוועדה נמסר כי הבקשות כולן ייבחנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד