י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כוננות שלג בירושלים

סופת שלג בחרמון. התחזית: שלג ירד הלילה בבירה. 'עזר מציון' בשיתוף העיריה פתחו מטה חירום

המפלסות בירושלים בכוננות. צילום: רוני דרוויש עיריית ירושלים
המפלסות בירושלים בכוננות. צילום: רוני דרוויש עיריית ירושלים

סופת שלג הביאה הבוקר לסגירת אתר החרמון למבקרים ולגולשים. השלג שיורד בפסגות צפון רמת הגולן הנמצאות מעל גובה של 1,000 מטרים, כבר נערם על הקרקע. גם לתושבי ירושלים צפוי "לילה לבן". 'עזר מציון' בשיתוף עם עירית ירושלים פתחו מטה חירום כדי לסייע לתושבי העיר.

בעיריית ירושלים החלו להערך כבר אתמול לקראת השלג. ראש העיר, אורי לופוליאנסקי, הנחה את צוותי העירייה לפעול לפתיחת צירים מרכזיים והכרחיים, המובילים למרכזי השכונות ולבתי החולים. העירייה הכינה כ-40 מפלסות שלג, והכינה מערך לאיתור מוקדים בהם מצטבר קרח על הכביש, כדי למנוע החלקה. כמו כן יעבוד מוקד העירייה 106 במתכונת מתוגברת.

אם יירד שלג, תתקיים בעיריית ירושלים הערכת מצב בהתאם למזג האוויר ולפיו יוחלט אם אפשר יהיה לשלוח את התלמידים לבתי הספר. באגף הרווחה מבטיחים להיערך מבעוד מועד על מנת להקל על תושבי העיר, במיוחד קשישים ובעלי צרכים מיוחדים.

בעירייה מזהירים מפני סכנת קריסה של מבנים ארעיים כמו סככות או צריפים, מחשש שהשלג אשר ייערם עליהם יגרום לקריסתם. בנוסף נקראים התושבים לפתוח את הברזים בכדי למנוע פיצוץ הצינורות.

מפלסות שלג וכלים כבדים של מע"צ הועמדו בכניסה לירושלים ליד גינות סחרוב, בגשר הראל ובמחלף שורש. צוותי חירום מיוחדים של מע"צ גם הוצבו במחסום עטרות, צומת גבעת זאב, כביש המנהרות, צומת בית"ר עילית ובגוש עציון.

לקראת השלג הצפוי, הקדימו חלק ממערכות העיתונים של השבועונים החרדים את סגירת העיתונים לשעה מוקדמת יותר. מערכות ההפצה בכל העיתונים, היומיים והשבועונים כאחד, נערכו מבעוד מועד לחלוקת העיתונים בכל המוקדים ובבתי המנויים.

החזאים צופים, כי בהרי הצפון השלג עשוי להצטבר בהרים מעל 700 מטר ל-15-25 ס"מ. העיר צפת נכללת בהרים אלו. גם בהרי המרכז ובירושלים צופים החזאים שלג קל עד בינוני שעשוי להצטבר על הקרקע לכ-5-10 ס"מ ולגרום לשיבושי תנועה. הטמפרטורות בירושלים יגיעו הלילה ל-0 מעלות ובאזור גוש עציון, חברון ובפסגות השומרון אף מעט מתחת לאפס.

מחר עד שעות הצהריים המאוחרות עדיין ירד שלג קל בהרים וגשמים ירדו ברוב האזורים. יהיה קר מהרגיל. הגשם והשלג יתמעטו במהלך היום. בסוף השבוע ובתחילת השבוע הבא צפויה עלייה ניכרת בטמפרטורות של 10-12 מעלות וייעשה חם מעט מהרגיל לעונה.

כאמור, גם בעיר צפת ממתינים לשלג ראשון לחורף הנוכחי: בהערכת מצב שקיים ראש העירייה ישי מימון עם צוותי החירום, התקבלו דיווחים על כ-15 ס"מ של שלג שצפויים לכסות את העיר. הכלים הכבדים של העירייה הועמדו בכוננות על מנת לפנות צירי תנועה חסומים, ודגש מיוחד יושם על הציר המוביל לבית החולים 'זיו'.

"עזר מציון" מפעילה בשיתוף עיריית ירושלים, מטה חירום מיוחד לסיוע לתושבים, במהלך סופת השלג הנוכחית.

מטה החירום, הפועל בסניף "עזר מציון" בעיר, פועל החל משעות הלילה במתכונת חירום, ובמשך 24 שעות ביממה, ומעניק סיוע מלא לפונים הרבים בבקשות העזרה השונות.

ל"עזר מציון" מערך אמבולנסים חדישים המאובזרים בציוד רפואי ובשרשראות מיוחדות לנסיעה בשלג. "עזר מציון" גם בציוד רפואי לכל חולה, נזקק ומוגבל.

המשרד מאוייש במצב חירום במשך 24 שעות ביממה לטיפול בפניות הציבור. הזקוקים לעזרה מתבקשים לפנות לטל.5002111- 02.

גם ארגון 'הצלה ישראל' יפעיל מוקד 'חסד בלבן'. עשרות מתנדבים, ג'יפים, טרקטורונים וכלי חילוץ ישמשו את תושבי ירושלים במקרי חירום ובחילוץ וסיוע הומניטארי. מ'הצלה ישראל' נמסר, כי במקרי חירום רפואיים יש להתקשר אך ורק למד"א במוקד החירום 101 .מוקד 'חסד בלבן' יפעל במקרים דחופים ובסיוע הומניטארי בלבד.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד