י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תנובה מחללת שבת

'ועדת הרבנים למען קדושת השבת' מאשימה את 'תנובה': "לא ימלט שלא יעברו על איסורי חילולי שבת"

רבני ועדת המהדרין בביקור בתנובה (לחצו להגדלה)
רבני ועדת המהדרין בביקור בתנובה (לחצו להגדלה)

זה לא חדש ולא מהיום, אבל עכשיו יש נייר רישמי מטעם 'ועדת הרבנים שע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א למען קדושת השבת בא"י' המאשים את חברת 'תנובה' בחילולי שבת, בכל הנוגע להובלת החלב בשבתות. פורום 'כשרות' של 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה את הפרשה החמורה.

במכתב, עליו חתום מזכיר ועדת הרבנים, הרב יצחק גולדקנוף, ואשר מופנה לוועד הכשרות של 'בד"ץ העדה החרדית', נאמר כך: "הנדון: שינוע החלב בשבת ע"י תנובה. עם הפעלת ההסדר החדש ע"י תנובה בהובלת החלב מהמחלבות על ידם כל השבוע (כולל שבת), הרי שלא ימלט שלא יעברו על איסורי חילולי שבת וגרורותיהם. אודה לכם אם תודיעו כיצד פתרה תנובה את בעיית חילולי השבת בנושא".

העתקים מהמכתב נשלחו לחברי ועדת הרבנים למען קדושת השבת, בה שותפים רבנים מכל גווני הקשת של הציבור החרדי, וכן לוועדת המהדרין של תנובה,בראשותם של הרב מרדכי גרוס והרב יעקב מאיר שטרן. בועדת המהדרין גם חברים ומשתתפים קבועים: הרב יוסף אפרתי, הרב אליהו אבא-שאול, הרב דוד שלמה זולדן, הרב דב לנדאו, הרב אברהם דירנפלד והרב שמואל אליעזר שטרן.

ועדי הכשרות של חוג חתם-סופר בני-רק וקהל מחזיקי הדת בעלזא קיבלו אף הם העתק מהמכתב, זאת לאור העובדה שהם שותפים מלאים ל'ועדת המהדרין' של תנובה.

המכתב מתייחס ל'הסדר חדש',אך כל אלו המצויים ומכירים מקרוב את הנעשה במחלבות, מודעים לבעיית חילולי השבת בהובלת החלב מהמחלבות. את משאיות החלב שאוספות את החלב, אפשר לראות בכבישי הארץ בעיצומו של יום השבת.

על המשאיות שמובילות את החלב, אין כל איזכור לחברת 'תנובה', אך 'תנובה' היא בעלת המונופול על הובלת החלב מכל המשקים ברחבי הארץ, והעברת החלב לכל ענף המחלבות. כך מקבלות מחבלות 'שטראוס', 'טרה' ואחרות את החלב מחברת 'תנובה', שהיא הספקית הבלעדית של החלב.

ועדת הרבנים לא התייחסה במכתב זה לבעייה נוספת וחמורה לא פחות, הקשורה להובלת הירקות ואף לקטיף הירקות בשבת. גם בתחום זה, החברות הגדולות העוסקות בשיווק ירקות, מובילות ירקות טריים בשבתות.

קישורים:
למכתבו של מזכיר ועדת הרבנים, הרב יצחק גולדקנוף - לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד