י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עישון וסרטן המעי הגס

מקבץ מחקרים חדשים מהעולם מתפרסם לרגל חודש המודעות לסרטן המעי הגס המצוין בישראל ובעולם במהלך חודש מרץ

פעילות עניפה בחודש מרץ
פעילות עניפה בחודש מרץ

מספר מחקרים מהעולם מתפרסמים לרגל חודש המודעות לסרטן המעי הגס המצוין בישראל ובעולם במהלך חודש מרץ. את הפעילות העניפה עורכת "האגודה למלחמה בסרטן".

עישון גורם להישנות סרטן המעי הגס.

מחקר חדש קובע כי עישון עלול לגרום לחזרה של סרטן מעי גס אצל חולים שהבריאו. המחקר בוצע באוניברסיטת אוהיו וערך מעקב אחר 1,872 חולי סרטן מעי גס, במשך ארבע שנים. במחקר נמצא כי הסיכוי להתפתחות גידולים באזורים שונים של המעי הגס אצל מעשנים היה גבוה פי 3 עד 3.5 לעומת לא מעשנים. אצל מעשנים גם נצפתה הופעתם של גידולים קטנים רבים.
המחקר הופיע בגיליון נובמבר של כתב העת המדעי Cancer causes & control.

עישון מגביר את הסיכון לפוליפים במעי הגס.

בכנס ה -69 של האסיפה המדעית של הקולג' האמריקאי לגסטרואנטרולוגיה הוצג מחקר חדש אשר הצביע על כך שעישון מעלה את הסיכון להתפתחות גידולים טרום סרטניים (פוליפים) במעי הגס. חוקרי "Our Lady of Mercy Medical Center" בדקו אצל 157 איש, בגילאי 55, את הקשר בין פוליפים במעי הגס לבין תזונה, הרגלי שעות הפנאי, עישון ונטילת תרופות.

במחקר נמצא כי מעשנים נמצאו בסיכון גבוה יותר לפתח פוליפים טרום סרטניים, רבים וגדולים יותר במעי הגס מאשר לא מעשנים. על פי חישוב מיוחד שנעשה במהלך המחקר הוכח כי בכל שנה נוספת של עישון, עולה רמת הסיכון לפתח גידול טרום סרטני ב- 4% נוספים!

החומרים בעשן הסיגריות גורמים להתרבות תאים סרטניים.

מחקר חדש קובע כי החומרים בעשן הסיגריות גורמים להתרבות תאים סרטניים. המחקר נערך במעבדה, על תאי סרטן מעי גס, שנחשפו למרכיבי עשן סיגריות. מתוצאות המחקר עולה כי החומרים הכימיים בעשן הסיגריות גורמים להתרבות התאים ולייצור מוגבר של חלבונים שונים המאפשרים יצירה והתפשטות של כלי דם חדשים בגידולים ובסביבתם.

המחקר הופיע בגיליון ספטמבר של כתב העת המדעי European Journal of Pharmacology ובוצע בפקולטה לרפואה באוניברסיטת הונג-קונג.

מחקרים אלו מתפרסמים לרגל חודש המודעות לסרטן המעי הגס המצוין בישראל ובעולם במהלך חודש מרץ.

במהלך כל החודש תערוך האגודה למלחמה בסרטן מסע הסברה בכלי התקשורת, במשותף עם משרד הבריאות, אשר יתמקד בחשיבות הגילוי המוקדם כמציל חיים ויכלול תשדירים וכן מודעות בעיתונים.
האגודה למלחמה בסרטן תשלח, ללא תשלום, לכל פונה לטלמידע שמספרו 1- 800-599-995 , חוברת מידע מעודכנת בנושא גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס שנכתבה על ידי מומחים בתחום ומופיעה בשפות עברית, רוסית וערבית.

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את הציבור לפנות לטלמידע, שירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום בנושא סרטן המעי הגס, גילויו המוקדם ומניעתו, בחיוג חינם 1800-599-995
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד