י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הכל היה תחפושת?

בלעדי: הזמר ג'קי מקייטן שחזר בתשובה, ערך ערב מיוחד בחוף תל-אביב, כדי להכריז על 'חזרתו בשאלה'

ג'קי מקייטן (צילום: עיתון 'תל אביב')
ג'קי מקייטן (צילום: עיתון 'תל אביב')

הזמר ג'קי מקייטן, עשה הערב, בפעם הראשונה מאז שחזר בתשובה לפני כ-20 שנה, קמאבק לעולם הזמר החילוני. הוא כינס את ידידיו משכבר הימים לחוף ימה של תל-אביב, לבית הקפה 'המקום של שמחה', כדי להכריז בפני כולם; חזרתי אליכם.

אבל שום שמחה לא הייתה שם.

ג'קי מקייטן התפרסם בשעתו כאחד מכוכבי הזמר המזרחי. הוא התפרסם בזכות כמה שירים, שהבולט שבהם, היה בצירוף מילים בלתי מכובדות בעליל. באחד הימים הודיע מקייטן כי חזר בתשובה. הוא אפילו ביקש סליחה מהקב"ה על אותו שיר, אבל כל מי שהשתתף בערבים בהם הופיע, הבחין במשהו מזויף. בתחפושת.

מקייטן התפרסם גם בעקבות נכותו. הוא היה משותק בידיו וברגליו, והופיע כשהוא יושב על כסא גלגלים.

בראיון לעיתון 'תל אביב' סיפר מקייטן על תקופת ילדותו, ועל כך שגדל בבית דתי, עם דגש על גידול ילדים ומשפחה. "בתור ילד לא ידעתי מה המשמעות. ידעתי שיש שבת ושאומרים אמן, אבל לא התעמקתי. אומרים שהנוער כשמו כן הוא, מתנער מאבותיו - וזה מה שעשיתי כשהלכתי למוסיקה. אבל חזרתי לזה עם הבנה הרבה יותר גדולה".

מקייטן ממשיך ומספר, כי באותם ימים "לא הייתה טלוויזיה, לא רדיו - אבל אני הייתי דבוק לטרנזיסטור". הוא ישב והאזין כל העת לזמרים גויים מפורסמים, אך באחד הימים 'נדלק' על הקטע המזרחי. "שמעתי צלילים מיוחדים, גיטרה עם אקו, תופים אלקטרוניים - ואוזני נמשכה לזה".

כשסיים את חטיבת הביניים, הודיע ג'קי להוריו שמעכשיו הוא רק במוסיקה. "הקמתי להקה בשם המלאכים והופענו בנתניה. כשהייתי בן 15 כבר הייתי מוכן לעבור הלאה".

בתוך זמן קצר, הפך לכוכב זמר. אבל זה כבר היה בזכות האשכנזים.

"הכל קרה במקרה. בשנות ה-80 האשכנזים התחילו להכיר אותי כי חיפשו דמות ג'חנונית כזאת, ואני הייתי מתאים. אני שובב כזה, תמיד מחייך, והשירים שלי היו מצחיקים". שני שירים הביאו לפרסומו. גם קמפיין למפעל הפיס. "הגעתי למצב שהופעתי בפני 20 אלף איש, אבל זה לא שינה לי כמה - מה שהיה חשוב זה הקשר עם הקהל. זה הדבר שהכי חסר לי היום".

ואת החסר הזה הוא מבקש להשלים עתה, חרף הצהרותיו רק לפני שנה. "מאז שחזרתי בתשובה אני לא מופיע מול קהל של רוקדים מעורבים, ומרוויח הרבה פחות. כשאני יוצא מהבית אני מרגיש שאני עומד מול כיתת יורים. אומרים 'למה הוא לא שר, הרי זו הפרנסה שלו?', אבל אני כבר שנים מחפש לכך אישור הלכתי ואין. השירה היא הקריירה שלי, אהבת חיי, אבל אני ממלא את מצוות הקדוש ברוך הוא. הציעו לי הרבה כסף, במזומן, רק כדי שאשיר שיר אחד מול זוגות רוקדים - ולא הייתי מסוגל. אמרתי להם 'לאף אחד אין מספיק כסף כדי שאני ארגיז את הקב"ה'. התשובה שלי היא אמיתית, היא לא תחפושת".

אבל מתברר, שהיא אכן הייתה תחפושת. ולא של פורים.

בכתבה ב'תל אביב' כבר היה אפשר לראות בבירור לאן פניו של מקייטן מועדות, למרות כל ההצהרות שציטטנו קודם. הוא עצמו מודה, שתהליך החזרה בתשובה שלו התחיל כבדיחה – "אבל לאט לאט התחלתי לקחת את זה ברצינות".

מקייטן גם הסתבך לפני כשנה מבחינה כלכלית, עם חובות כבדים לשוק האפור.

והערב, הוא חשף את פרצופו האמיתי. הוא הסיר את זקנו ופיאותיו, והופיע בפני קהל מעורב, ובמקום שגם פתוח בשבת. הוא הזמין עיתונאים וצלמים כדי להנציח את האירוע, אבל רק שני צלמים טרחו ובאו לשם.

עכשיו הוא בדרך להוצאת תקליט חדש, והוא כבר יהיה במתכונת התקליטים הראשונים שלו.

וזה לא סיפור של פורים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד