י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"אתם רק תרוויחו מזה"

תחנת המוניות 'המרינה' באשקלון החליטה: סגור בשבת. למרות הקשיים. היום הם התקבלו אצל גדולי ישראל

הגראי"ל שטיינמן עם נהגי המוניות
הגראי"ל שטיינמן עם נהגי המוניות

ראשי תחנת המוניות 'המרינה' באשקלון, שקיבלו על עצמם לסגור את התחנה בשבתות וחגים, התקבלו היום בחמימות רבה בבתיהם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. "אתם רק תרוויחו מזה שתשמרו שבת", אמר להם הגראי"ל שטיינמן.

לביקור המיוחד של ראשי תחנת המוניות, הצטרפו הרב משה בן-שושן, המכהן כר"מ בישיבה באשקלון, והרב ישראל לוי, המשמש כמו"צ בקהילה. כמו כן הגיע עורך הדין של התחנה, אהוד גלאם, המלווה גם בימים אלו את התחנה, לאחר שמספר בעלי מוניות שהיו חברים בתחנה ועזבו אותה, בעקבות ההחלטה לשמור על השבת, הגישו תביעות משפטיות נגד בעלי התחנה.

"החלטנו שאנחנו מקבלים את זה באמונה שלימה. זה לא קל ולא פשוט. אבל אנחנו מאמינים שבזכות השבת הקב"ה יעזור לנו והתחנה תצליח", את הדברים הנחרצים הללו אמר צחי סרוסי, מנהל תחנת המוניות, שיחד עם עשרות מחבריו קיבלו על- עצמם לסגור את התחנה בשבתות ובמועדי ישראל.

הגר"י ברדא, ראש ישיבת 'יצחק ירנן', אשר עומד בראש מוסדות תורניים נוספים, יזם את המהפכה בתחנת המוניות ואף יצא בקריאה לתושבי העיר להשתמש אך ורק בשירותי המוניות של תחנת 'המרינה'.

רבה של אשקלון, הגרי"ח בלוי, פרסם אף הוא מכתב תמיכה בתחנת המוניות, וקרא לתושבים "לעודדם על ידי הזמנת שירות שלהם".

הידיעה על המהפך שעשו חברי תחנת 'המרינה' הפכה להיות שיחת היום במכשירי הקשר במוניות. פאפו עטון, שמכונה בכלי התקשורת המקומיים כ"יו"ר ארגון נהגי המוניות באשקלון" הגיב ואמר, כי הצעד הזה פגע יותר בפרנסת נהגי המוניות, מאשר הועיל לציבור הדתי. הוא אף יצא בקריאה לרבנים ולעסקנים החרדיים, שלא יתערבו בפרנסתם של נהגי המוניות.

גם אנשי 'שינוי' הגיבו בהתבטאויות חריפות.

עם פרסום דבר המהפכה בחוצות העיר אשקלון, פורסמה גם הודעה כי תחנת המוניות 'המרינה' סגורה בשבתות. אלו שהתקשרו לתחנה שמעו על כך הודעה קולית. "התחנה סגורה בשבת, ונשמח לשרת אתכם בצאת השבת".

אבל, במקביל, החליטה קבוצה של כ-20 נהגים לעזוב את התחנה.

צחי סרוסי הודה, כי משמעות הדבר אינה פשוטה, אך הוא וחבריו נשארו איתנים בדעתם. "אנחנו בטוחים ומאמינים שבעתיד ההכנסות יגדלו שבעתיים. אנחנו מאמינים באמונה שלמה שסגירת התחנה בשבת תביא בסופו של דבר לפרנסה טובה יותר לנהגים, ובעזרת השם נהיה התחנה הגדולה ביותר באשקלון".

גם מפיהם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי הם זכו לעידוד ולחיזוק רב. הגראי"ל שטיינמן לחץ את ידיהם של בעלי התחנה בחמימות רבה, ואמר להם: "משמירת שבת רק מרוויחים. אתם רק תרוויחו ממה שעשיתם".

גם הגר"ח קנייבסקי אשר שמע על המהפכה שעשתה תחנת המוניות, איחל לכל אחד מהם ברכת "ברכה והצלחה". צחי סרוסי וחבריו יצאו מבתיהם של גדולי ישראל בתחושת חיזוק נפלאה. "הביקור הזה חיזק אותנו מאוד", אמרו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד