י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

עלייה בצריכת מזון כשר

מכירות המזון הכשר בצרכניות בארה"ב נמצאות במגמת עלייה. הסיבות: יותר חרדים ומגוון מוצרים. גם מישראל

עלייה בצריכת מזון כשר

רוב המחקרים קובעים כי רוב המזון הכשר בארה"ב נמכר בסופרמרקטים, אולם באחרונה נרשמה עלייה של 10 עד 15 אחוז במכירות בצרכניות המוכרות מזון כשר בלבד.

הנתונים מגיעים בעיקר מערים גדולות, עם שוק כשרות מפותח, כמו ניו-יורק, שיקגו, לוס-אנגל'ס ומיאמי.

גם מכירות מזון כשר בסופרמרקטים נמצאות במגמת עלייה בשנה האחרונה. רשתות המזון רשמו 4.6 אחוזי עלייה בחודש האחרון לעומת פברואר 2005.

קמעונאי באחת הרשתות הגדולות זקף את העלייה לזכות האוכלוסיות הגדלות של יהודים עם משפחות דתיות וחרדיות. אחרים מצביעים על גידול במגוון המוצרים הכשרים שמוצגים למכירה בארה"ב.

לפי חברת השיווק 'לוביקום', המספר של סחורה כשרה ארוזה הגיע ל-90 אלף מוצרים, ובכך מציעים לצרכנים מגוון חסר-תקדים. מבין המוצרים נמצאים מספר מכובד של פריטים מיובאים, בעיקר מישראל.

"יש ביקוש גובר למזון תוצרת ישראל", אומר איציק אחיון, שפתח החודש מעדנייה כשרה 'איציק דלי' בפילדלפיה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"החבר'ה הישראליים קונים כי הם מכירים את הטעם וזה מזכיר להם אוכל מהבית. למוצר הישראלי יש דימוי טוב בעיני היהודים המקומיים. הם אוהבים במיוחד סלטים כמו חומוס וטחינה, וגם קפה, אורז סוגת, שוקולד, וחטיפי ביסלי ובמבה. גם מבחינת הכשרות, הם רואים 'רבנות ראשית' והכשר בד"צ", אחיון הסביר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד