י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שבועון חדש: 'שומרי תורה'

שבועון חרדי חדש, הכולל שמונה עמודים, הופץ בשכונות ובערים החרדיות. העורך: עיתונאי מ'המודיע'

קם מתחרה? המודיע ויתד
קם מתחרה? המודיע ויתד

בסוף השבוע הופץ בשכונות ובערים החרדיות עיתון חרדי חדש: 'שומרי תורה'. העיתון, היוצא-לאור במתכונת שבועית, מחולק בשלב זה חינם, בדוכני העיתונים ובקיוסקים. על כך דווח ב'און ליין חדשות'.

בראש העיתון מוצהר כי העיתון נמצא תחת "פיקוח ועדת רבנים בראשות הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א". בנוסף הובא אישור מ'וועד ההלכה לענייני גניזה' כי העיתון הוא 'ללא חשש גניזה'.

מטרת העיתון, לפחות על-פי הצהרת המו"ל, היא "עיתונות חרדית בלתי תלויה לקהל שומרי תורה בארץ ובתפוצות".

לדברי המו"ל, בשלב ראשוני יחולק העיתון, הכולל שמונה עמודים, ללא תשלום, ולאחר מכן יהיה מחירו שלושה שקלים.

היזם העומד מאחורי העיתון הוא העסקן החרדי ר' מיכה רוטשילד, בנו של ד"ר רוטשילד מ'מעיני הישועה', ומי שמתעסק רבות בסוגית החיטוטי שכבי ובפרשת הטלפונים הסלולריים. רוטשילד ניסה מזה זמן רב להוציא לאור עיתוו בלתי מפלגתי, עתה, לאחר שגייס משקיע מחו"ל, הוא יצא לדרך.

עורך העיתון הוא מסופרי 'המודיע', העיתונאי דורון רוזנצוויג, שכותב תחת שם העט שי רוזן. הוא גם כתב בעיתון 'מפתח העיר - בני ברק' סקירות בנושאים מקומיים ובתחום הנדל"ן, תחת שם העט דוד פרנקל. בעבר, הוא כתב גם במגזין 'מנהלים נכון', ואף הגיש פינה כלכלית ברדיו 'קול-חי'.

מערכת העיתון מצביעה במאמרה על הצורך בו לציבור החרדי. "הציבור החרדי נתפס משנה לשנה כגוף צרכני ענק ואף קריטי, לגבי פעילותן של חברות ענק רבות. אותן חברות מקומיות ורב לאומיות, מפנות משאבים הולכים וגדלים למגזר החרדי, והשפעת עולם הפרסום, תרבות הצריכה ואידיאל החומריות - קונה אחיזה גוברת באמצעי המדיה ועתונות המופצים בריכוזים חרדים.

"השבועון 'שומרי תורה' נועד לענות על הצורך בכלי תקשורת הנקי מהשפעות שליליות, במידת האפשר".

עורכי העיתון מצהירים, כי "בשבועון זה לא יפורסמו תמונות של מחללי שבת ולא יפורסמו מודעות הקוראות לציבור החרדים להסב לליל הסדר בתורכיה או רומניה. ואין זו אלא דוגמא למיזער. מאידך, יינתן ביטוי רחב ומעמיק לנושאים המהווים קידוש שם שמים ומצביעים על תנופת ההתרחבות וההשפעה של היהדות הנאמנה בארץ ובתפוצות. במקביל מיועד השבועון להוות כלי ראשון במעלה ההגנה על הקדוש והיקר לנו, שמירת זכויות הציבור החרדי במישור הארצי והמוניציפלי ושימת גדר בפני הפורצים את גבולות המחנה".

עורכי העיתון מבטיחים ש'כגוף שהוקם שלא למטרות מסחריות', לא יטו את מתכונת הדיווח והפרסום, בשל שדולה זו או אחרת, וכן שכל הדיווחים בו יקבלו מראש את אישורה של וועדת רבנים מיוחדת שתוקם לצורך כך.

נודע, כי בכוונת המוצאים לאור, להפוך את העיתון, במידה ויצליח, למתכונת יומית, ובכך להתחרות בעיתונים היומיים של הציבור החרדי - 'המודיע' ו'יתד נאמן'.

יצויין, כי היו בעבר גורמים שונים שניסו להוציא-לאור עיתון חרדי יומי נוסף, אולם לא הצליחו.

בגליונו הראשון, נותן העיתון במה, בין היתר, למאבק החרדי נגד החזקת מכשירים סלולאריים 'לא מאושרים'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד