י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'העדה החרדית' יורדת מהעץ

ישראל אשר ולס, המואשם בהריגת בנו, נשאר במעצר, גם על דעת אנשי 'העדה החרדית'. צפוי 'גילוי דעת' בפרשה

"סימן שיש לו מחלה". הגאון רבי משה שטרנבוך
"סימן שיש לו מחלה". הגאון רבי משה שטרנבוך

התמיכה של 'העדה החרדית' בישראל אשר ולס, האב הנאשם בהריגת בנו התינוק, רפאל ז"ל, בן השלושה חודשים, הולכת ונחלשת. זאת, בעקבות פגישה שקיים הראב"ד, הגאון רבי משה שטרנבוך, עם האב הכלוא, בבית המעצר ב'מגרש הרוסים'.

במטה מחוז ירושלים התקיים ביום שישי דיון, יחד עם אנשי פרקליטות המדינה, האם לשחרר את האב, תמורת ערבות. אולם במהלך הדיון הוחלט להשאיר את האב במעצר. ככל הנראה המשך המעצר הוא על דעת אנשי 'העדה החרדית', שבהמשך יוציאו 'גילוי דעת' בפרשה.

עסקן בכיר מ'העדה החרדית' אמרו לכתבנו, כי במהלך הפגישה של הראב"ד עם האב, הוא הבין ש"האברך בעצם הודה כי עשה משהו, ומאז הכל התפקשש לנו". בעקבות כך גם הוחלט לחדול מההפגנות לשחרורו. כל זאת, בניגוד לדיווחים שנפוצו תחילה, כי "הראב"ד יצא מזועזע מהפגישה עם האב וכי מדובר בעלילת דם".

גם ישיבה מיוחדת של בד"צ 'העדה החרדית', שאמורה הייתה לדון בדרכי פעולה לשחרורו של האב בוטלה.

לפי אתר ynet, שכתבו שוחח עם הרב משה שטרנבוך, לאחר שיצא מהפגישה עם האב, הרב נשמע פחות משוכנע בחפותו של האברך, כשאמר לכתב: "לא ייתכן שאב הורג את בנו. אם אכן עשה זאת, סימן שיש לו מחלה". הרב שטרנבוך הוסיף: "עדיין אי אפשר לקבוע אם הוא הודה או לא. ברור שלא היה רצח כפשוטו. השאלה היא אם הייתה אי זהירות או רשלנות. את הסוגיה הזו אנו נברר. אנו לא מקבלים שעשה זאת בזדון ובשאט נפש. יכול להיות שהייתה רשלנות, שוב, צריך לדון בזה".

בדיון שהתקיים היום (א) בבית המשפט המחוזי בירושלים, הורה השופט להזמין תסקיר של קצין מבחן כדי לקבוע את מידת הסכנה הנשקפת מוולס. עם קבלת חוות הדעת של שירות המבחן, ישקלו בפרקליטות אם אפשר לשחרר את וולס בתנאים מגבילים.

קישורים:
על ההפגנות של אנשי 'העדה החרדית' בחול המועד - ראה כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד