י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פיגוע דמים בתל-אביב

9 הרוגים ועשרות פצועים. הג'יאהד האיסלמי נטל אחריות. זוג חסידי חב"ד נפצעו בינוני

ר' אבישי בטשווילי שוכב פצוע בזירת הפיגוע
ר' אבישי בטשווילי שוכב פצוע בזירת הפיגוע

פיגוע בחג: סמוך לשעה 13:40 החריד פיצוץ עז את תל-אביב. מחבל מתאבד, איש הג'יאד האיסלמי, התמקם סמוך לדוכן 'פלאפל ראש העיר' - שם התרחש לפני מספר חודשים פיגוע התאבדות -ופוצץ עצמו בתוך קהל רב של אנשים. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו תשעה אנשים ועוד עשרות רבות נפצעו.

מוסא שהיה עד ראייה לפיגוע מספר: "ראיתי את אחד המאבטחים שהסתובבו כאן ניגש לבחור צעיר עם תיק כחול, ובו ברגע פתח הבחור את התיק ואירע הפיצוץ".

גיא, שנפצע באורח קל בפיגוע סיפר ל'בחדרי חרדים': "הייתי במדרחוב בנווה שאנן, שמעתי פיצוץ עז. מהר מאוד ניגשתי לעזור לפצועים, וביצעתי חסימות עורקים לכמה פצועים. אני אישית נפצעתי באורח קל מרסיסים ופוניתי לבית החולים".

כוחות הצלה שהגיעו למקום תוך דקות ספורות פינו מיידית את הפצועים לבתי החולים איכלוב, וולפסון, שיבא, ובילינסון. מנהל חדר המיון בביה"ח וולפסון, ד"ר אשרוב ז'ק סיפר ל'בחדרי חרדים': "לבית החולים וולפסון בחולון פונו 12 פצועים. 1 נלחם על חייו 3 במצב קשה והשאר בינוני וקל".

מדוברות בית החולים 'איכלוב' מסרו לכתב 'בחדרי חרדים': "לבית החולים איכלוב הגיעו 30 פצועים, אחד מהם נפטר לצערנו בחדר הטראומה, עוד שניים במצב אנוש ונלחמים על חייהם, ארבעה במצב קשה והשאר במצב בינוני עד קל".

נמסר עוד כי בין הפצועים ישנם גם פעוטות. מרכז המידע בבית החולים 1255133.

בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפזים שמונה פצועים במצב קל.

המשטרה, שערכה מצוד אחרי רכב שנראה נמלט מאזור הפיגוע, הצליחה ללכוד אותו בכביש 443. במקביל העלתה המשטרה את רמת הכוננות בכל רחבי הארץ ושוטרים נפרסו בכניסות לערים הגדולות.

אתר 'שטורעם' מדווח, כי זוג חסידי חב"ד, ר' אבישי בטשווילי ורעייתו, תושבי נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי, היו סמוך מאוד למקום הפיגוע ונפגעו במהלך הפיצוץ. השניים מאושפזים בבתי חולים שונים במצב בינוני.

הרב בטשווילי הוא חמו של הרב אברהם אלאשווילי מלוד, שסיפר ל'שטורעם' כי חמיו ניצל בנס גדול: "היה לו תהילים מעור בכיס החולצה השמאלי הסמוך ללב. אחד הרסיסים חדר את החליפה ופגע בדיוק בתהילים וקרע אותו לשניים. אני אוחז את התהילים הזה כרגע בידי, זה פשוט לא יאומן, הרסיס הזה היה יכול לחדור לגופו חס ושלום. היה כאן נס גדול. הוא ניצל בנס גדול".

הרב אלאשווילי שהה בסמוך למיטת חמיו במהלך כל היום."מצבו השתפר מעט והוא מוגדר בינוני, הוא נפגע מרסיסים בכל חלקי גופו", מתאר הרב אלאשווילי, "הוא יישאר להשגחה וטיפול במהלך החג בבית הרפואה ובעזרת ה' נהיה לידו לסייע לו".

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בפתח ישיבת סיעת 'קדימה': "זה אירוע קשה מאוד, ואני רוצה לשלוח מכאן ברכת רפואה שלימה לכל הפצועים ואת תנחומי למשפחות ששיכלו את יקיריהם. אנחנו בודקים בדיוק איך אירע ומה אירע ונשקול איך להגיב. ידענו שיש מוטוביציה גבוהה להציא לפועל פיגועים מהסוג הזה אך לצערנו לא הצלחנו לסכלו. אנו יודעים שאין אפשרות למנוע לחלוטין אירוע שכזה. אנו נדע איך להגיב ונפעל בכל האמצעים שבידינו כדי לסכל פיגועים בעתיד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד