ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סלט מיונז

'שארית ישראל' הסירה הכשרות מחברת 'בשקביץ' בשל זיוף. התגלה בעקבות מידע שמסר פועל במפעל

מיונז תוצרת 'בשקביץ', תחת חותם כשרות מזוייף  של 'שארית ישראל'
מיונז תוצרת 'בשקביץ', תחת חותם כשרות מזוייף של 'שארית ישראל'

בעקבות התקלה החמורה שאירעה בחג הפסח, במהלכה נתגלה שמן סויה, העשוי מקיטניות, במיונז שבהשגחת 'שארית ישראל', כאשר על גבי המוצר צוין כי הוא עשוי משמן דקלים, וכי הנו כשר למהדרין גם ל'לא אוכלי קיטניות' - זימן בד"צ 'שארית ישראל' ישיבה מיוחדת, בעיצומו של חול המועד פסח, ובה החליטו כי תוסר לאלתר הכשרות מהחברה.
.
במקביל הועבר החומר הרלוונטי ובו ההסכמים וההתחייבויות של החברה מול הבד"צ לעיונם של גורמים משפטיים, כדי שיבחנו ויעבירו לבד"צ חוות דעת ובה דרך ואפשרות לנקיטת צעדים משפטיים כנגד החברה 'ר.ס. בשקביץ' שזייפה ביודעין, הכילה שמן סויה במאכל, והטביעה באופן עצמאי וללא רשות, את חותם הכשרות של 'בד"צ שארית ישראל' על גבי האריזה.

לקראת חג הפסח בקשה חברת 'ר.ס. בשקביץ' לבצע יצור מיוחד של מיונז לפסח, תחת הכשרות של 'שארית ישראל'. חלק מתנאי הכשרות אותם הציבו חברי הבד"צ הם: השגחה צמודה על כל התהליך מתחילתו ועד סופו, וכמובן שחומרי הגלם לא יכילו בכל דרך שהיא מרכיב שיש בו 'קיטניות'.

בכל ימי היצור שסוכמו אכן עמדה חברת 'בשקביץ' בתנאי ההסכם, אלא שבימים אחרים, שלפני או אחרי, עמלו בעלי המפעל במרץ רב, יחד עם פועליהם, ויצרו פס יצור רחב ונוסף, תוך כדי שהם משתמשים בשם ובחותם, בזיוף של ממש בכשרות המהודרת של 'שארית ישראל'.

גורם בכיר במערכת הכשרות של 'שארית ישראל' סיפר ל'בחדרי חרדים', כי אחד העובדים במפעל, שמצפונו העיק עליו, העביר את המידע לגורם שהעבירו לבד"צ 'שארית ישראל'. חברי הבד"צ ששמעו את הסיפור הריצו מיד וללא שהות את המינז לבדיקות מעבדה, כאשר התשובה לא איחרה לבוא, ובה זיהוי ברור של מרכיבי שמן סויה, האסור לבני אשכנז בתוך המיונז.

לאור המימצאים, הוציאו חברי הבד"צ הודעה שפורסמה בכל ריכוזי האוכלוסיה החרדית ובה הנחיה מטעם הרבנים, האומרת שיש להסיר לאלתר את המיונז מתוצרת 'בשקביץ' ואין להשתמש בו בפסח.

גורמים רבניים במחלקת הכשרות של 'שארית ישראל' גם הריצו שאלה דחופה אל הגרי"ש אלישיב, על מנת שיפסוק מה לעשות במאכלים שכבר טובלו במיונז הנ"ל. תשובתו הייתה "כי מי שעירב את המיונז במאכל ואינו ניכר, יכול להשתמש בו".

כעת עמלים במערכת הכשרות של 'שארית ישראל' על הדרך בה ניתן לפעול על מנת למנוע הישנות מקרים שכאלה. בין היתר נשקלת נקיטת צעדיים משפטיים כנגד החברה שזייפה כשרות ופגעה בציבור שסמך על הכשרות של הבד"צ שזויף על ידה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד