י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התרגיל המסריח של 'קדימה'

הכותרת הראשית של 'ידיעות' גובלת באנטישמיות: "קצבאות ילדים לחרדים על חשבון החילונים"

אנטישמיות. עמודו הראשון של 'ידיעות אחרונות'
אנטישמיות. עמודו הראשון של 'ידיעות אחרונות'

זו הייתה רק שאלה של זמן. הכותרות האנטישמיות הללו היו צפויות, אך איש לא שיער שהן יגיעו בעוצמה כה גדולה.

אבל הבוקר זה קרה.

הכותרת הראשית של 'ידיעות אחרונות' מבשרת על ההסכם המתגבש בין 'קדימה' ל'יהדות התורה': "קצבאות ילדים לחרדים על חשבון החילונים".

אם לא די בכותרת, יש גם מאמר פובלציסטי מבית היוצר של סבר פלוצקר תחת הכותרת: "מנציחים את העוני".

על עמוד וחצי מרוחה הידיעה, שקרוב לודאי מקורה במפלגת 'קדימה', שאנשיה מבקשים בדרך זו להבאיש את ריחם של הנציגים החרדיים, ולגרום להם לסגת מדרישתם לתקן במידת מה את גזילת כבשת הרש של קצבאות הילדים, שקוצצו בממשלה הקודמת בצורה דרסטית.

אם לא די בכך, מתפרסמות גם שתי תמונות גדולות. בצד ימין מוצגת המשפחה החילונית עם אם לשלושה ילדים ובעיגול בולט הכיתוב: "הם ישלמו", ובצד שמאל המשפה החרדית ברוכת הילדים והכיתוב" "והם יקבלו". האם החילונית טוענת "ממה נשאר לקצץ?" ואילו האם החרדית אומרת: "אוכל לשלם חובות".

אז מה בדיוק הסיפור. נצטט את 'ידיעות'.

"קצבאות הילדים החילונים יקוצצו כדי להוסיף כסף לילדים החרדים – זו המשמעות של העסקה הנרקמת בימים האחרונים במגעים הקואליציוניים בין קדימה ליהדות התורה". בהמשך נטען, כי אחד התנאים של יהדות התורה להצטרפותה לקואליציה, הוא שהממשלה תבטל את הקיצוץ בקיצבאות הילדים שהונהג בשנים האחרונות. "בימים האחרונים ניהל יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, מגעים שקטים עם עובד יחזקאל מקורבו של ראש הממשלה בפועל, בניסיון לסכם את המתנות התקציביות שתעניק קדימה לחרדים".

לדברי העיתון, "החרדים הציגו לקדימה תוכנית שתאפשר להעלות את קצבאותיהן של המשפחות מרובות הילדים בלי לפגוע במסגרת התקציב. על פי התוכנית תפחית המדינה כ-50 שקל מדי חודש מקצבאות הילדים שמקבלות משפחות שלהן ילד אחד או שניים. המשמעות; משפחה בת ילד אחד המקבלת כיום 148 שקל בחודש, תיאלץ להסתדר עם 100 שקלים. משפחה בת שני ילדים המקבלת 296 שקל, תפסיד לא פחות מ-96 שקל בחודש".

וכאן באה הודאה של בכיר בקדימה ש"מדובר ברעיון מעניין ואנחנו שוקלים אותו ברצינות", וגם ליצמן אישר את פרטי הידיעה, ולדבריו, "הקיצוץ בקצבאות הילד הראשון והשני יאפשר לנו להחזיר את הקצבאות למשפחות ברוכות הילדים לגובה שהיו לפני חוק הלפרט".

אין ספק, שגם אם יש ביקורת על הסכם כזה או אחר, הרי שמה שנעשה היום ב'ידיעות' - זו הצגה אנטישמית מובהקת. כאילו שאין בציבור החרדי משפחות צעירות עם ילד אחד או שניים, כאילו רק הציבור החילוני יפגע מכך.

נציין, שגם בידיעה עצמה נטען, שהקיצוץ בקצבאות הילדים "הביא לזינוק במספר העניים, כפי שהזהירו מראש במוסד לביטוח לאומי. בדו"ח העוני האחרון שפרסם המוסד התברר, כי מספר העניים גדל ב-300 אלף והגיע ל-1.6 מיליון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד