י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המתחרה של פרופ' היס

ד"ר חן קוגל, מי שחשף את פרשת ניוול המת באבו כביר, מתכוון להקים מכון פרטי לרפואה משפטית

פרופ' יהודה היס, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר
פרופ' יהודה היס, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר

ד"ר חן קוגל, לשעבר סגן מנהל המכון לרפואה משפטית באבו-כביר, מנסה לקדם בימים אלו הקמת מכון פרטי שיעסוק ברפואה משפטית, כגוף המתחרה במכון הממשלתי באבו-כביר.

ד"ר קוגל עזב את המכון באבו-כביר, לאחר שחשף את הפרשיות הרבות שנקשרו בשמו של הפרופ' יהודה היס, בכל הקשור לניתוחים שלאחר המוות שבוצעו בניגוד לצווי בתי המשפט, תוך ניוול חמור של כבוד המת, וכן בהוצאת איברים ורקמות מגופות של אנשים לאחר המוות - מעשים חמורים שנעשו בלי ידיעת והסכמת משפחות הנפטרים.

פרקליטות המדינה החליטה שלא להעמיד את היס לדין פלילי אלא לדין משמעתי, ולקבל נזיפה. ההחלטה בעניינו של היס טרם התקבלה.

מאבקו של ד"ר קוגל בפרופ' היס עלה לו במשרתו, וכעת הוא מתכוון, יחד עם מספר אנשי עסקים, לקדם הקמת מכון הפרטי לרפואה משפטית.

לדברי קוגל, הסיבה העיקרית להקמת המכון הפרטי היא העובדה שיש צורך בכמה אסכולות של רפואה משפטית בישראל. לטענתו, "יש דרכים נוספות לבצע את העבודה, כפי שברפואה אפשר להתייעץ עם כמה רופאים". עם זאת, קוגל מאשר כי העובדה שהמכון באבו-כביר נהנה ממונופול בתחומו, הדבר מזיק לרפואה המשפטית בישראל. "אנחנו רוצים לפתוח מכון שייתן גם ליווי למשפחות ויעבוד בשיתוף איתן", אמר.

במשרד הבריאות אמרו השבוע באופן רשמי, כי לא יינתן אישור להקמה של מכון נוסף לרפואה משפטית. אלא, שלטענת הד"ר קוגל, משרד הבריאות אינו מתנגד עקרונית להקמת מכון נוסף בישראל, כל עוד המכון החדש יעמוד בתקנות של משרד הבריאות.

"מבדיקת החקיקה הרלוונטית עולה כי אין צורך באישור פרטני של משרד הבריאות להקמת מכון פרטי לרפואה משפטית. למותר לציין כי על המכון ועובדיו לעמוד בכל דרישות הדין הרלוונטיות לעיסוק ברפואה, נתיחת גופות, טיפולים רפואיים, כללי הרפואה הנאותים וכו' ובדרישות כל דין לניהול עסק מסוג זה", כתב הפרופ' אבי ישראל, מנכ"ל משרד הבריאות, במכתב ששיגר לד"ר חן קוגל.

חשוב להדגיש, כי בעקבות מאבקו חסר הפשרות של ד"ר חן קוגל נגד מעשיו החמורים של פרופ' היס, החליטה התנועה לאיכות השלטון להציב את ד"ר קוגל כאחד המועמדים לקבלת פרס "אביר איכות השלטון".

התנועה לאיכות השלטון פירסמה כי ניתן לדרג את המועמדים באמצעות שליחת sms למספר 3090. תוכן ה-SMS: מועמד (רווח) 4, או באמצעות אתר ynet בכתובת www.ynet.co.il/abir, או באמצעות טלמסר 050-5007077.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד