י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יוזמה חדשה: דיסקים להשכרה

חדש בשוק המוסיקה החסידית: פתרון הלכתי לתופעת צריבות הדיסקים. מאחורי היוזמה - ר' מנדי ורדיגר

הפיתרון המיוחל? ר' מנדי ורדיגר (צילום: שירו לו)
הפיתרון המיוחל? ר' מנדי ורדיגר (צילום: שירו לו)

יוזמה חדשה, בתחום המאבק נגד צריבות וזיופי דיסקים: בתחקיר מיוחד שיתפרסם בגיליון הקרוב של עיתון המוזיקה החסידית 'שירו לו', עולה כי מוסיקאים וזמרים רבים שוקלים לחדול מלעבוד על הפקות חדשות עקב התופעה השלילית של צריבת וזיוף דיסקים, עד שתמצא הנוסחה או הפטנט שיעצור את הסחף.

ר' מנדי ורדיגר, מנכ"ל חברת ההפצה Aderet מניו-יורק, וזמר בפני עצמו, חשף בפני 'שירו לו' יוזמה מקורית, עליה הוא שוקד בימים אלו. לפי היוזמה, מעתה ואילך לא ימכרו בחנויות דיסקים, אלא אלה יושכרו לתקופה של 20 שנה.

נשמע מגוחך? לא למנדי ורדיגר שממש לוקח את הדברים ברצינות. לדבריו, אנשים רבים, ובתוכם גם מספר לא קטן של בחורי ישיבות, מוצאים לעצמם היתר הלכתי לצרוב דיסקים רבים מדיסק מקורי אחד, אותו קנה אחד מחבריהם.

על פי ורדיגר, הבעיה ההלכתית שתעמוד מעתה בפני הצורבים למיניהם תהיה קשה לפתרון, משום שעל-פי דין תורה, ולהבדיל לפי כל החוקים הבינלאומיים, אסור להעתיק מדבר שאינו רכוש שלך. אי לכך, מה שנשאר לעשות זה פשוט 'להשכיר' את הדיסקים ולא למכור אותם כפי שנהוג עד היום.

ה'השכרה' תהיה תקפה ל-20 שנה, עם אופציה ל-20 שנים נוספות (תלוי בפופולאריות של הדיסק).

בימים אלו שוקד ורדיגר על צירופם של זמרים, מפיקים ומפיצים מכל העולם היהודי ליוזמה החדשה שלו, עליה חתומים רבנים ופוסקים, האוסרים לצרוב את הדיסקים שיושכרו מעתה ואילך.

קישורים:
אתר 'שירו לו'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד