י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אבנית במים – מזיק לכיס

חשבתם שאבנית מזיקה לבריאות? טעיתם. היא מזיקה לכיס הכלכלי שלנו

המים זורמים, אבל מזיק לכיס.
המים זורמים, אבל מזיק לכיס.

נתונים על קשיות המים שספקה חברת "מקורות" לערים ירושלים ובני-ברק בשנת 2005 נעה בין 220 ל-280 מ"ג לליטר. לצורך ההשוואה, קשיות מים מומלצת נחשבת ככזאת הנמצאת בערכים שבין 150 ל-200. מחקרים שבוצעו על-ידי מפעל המים של ערים שונות מגיעים אף למספרים גבוהים יותר.

ממחקרים שביצעה חברת מקורות במהלך שנת 2005 לגבי ממוצע איכות המים המגיעים לישובים שונים במרכז הארץ מתברר שקשיות המים גבוהה באופן משמעותי והיא עומדת על ערכים שבין 270 – 359 מ"ג לליטר.

ד"ר צדוק שאבי, מנהל המחלקה לכימיה ואיכות הסביבה בחברת "אמינולאב" הנמצאת בפארק המדע בנס ציונה, אשר חקר את הנושא הגדיר את תופעת קשיות המים כ"מכת מדינה".

משמעות הצטברות האבנית היא בעיקר גידול משמעותי בצריכת חשמל. לשם המחשה: 10 מ"מ של אבנית מגדיל את צריכת החשמל ב-50%!!! אך במקביל, אומר ד"ר צדוק שאבי, האבנית גורמת גם לנזקים הרסניים לצנרת, לגופי החימום, וכן נזקים כבדים לתשתית.

הצטברות האבנית יוצרת האטה בזרימת המים בברזים והיא נחשבת לגורם מספר אחד בהרס דודי שמש, מדיחי כלים ומכונות כביסה. יחד עם זאת יש להדגיש ולהרגיע כי בניגוד לטעות הרווחת, אבנית אינה מזיקה לבריאות. הנזק הגדול שלה הוא בעוגמת נפש של הוצאת מאות ואלפי שקלים עבור צריכת חשמל מוגברת ותיקון הנזקים לצנרת ולגופי החימום.

יצוין, כי מנתוני מחקר שביצע מפעל המים של נס ציונה בסוף שנת 2005, עולה כי תושבי העיר נס ציונה משלמים הרבה מדי על צריכת החשמל. המחקר חושף למעשה כי מי השתיה בעיר סובלים מקשיות מים גבוהה, דבר הגורם להצטברות אבנית בצנרת הביתית ובגופי החימום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד