י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חייל מהנח"ל החרדי התאבד

חייל חרדי מגדוד 'נצח יהודה' של הנחל החרדי, עולה חדש, בן 28, נמצא ירוי בראשו במסגד

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

חייל מגדוד 'נצח יהודה' של הנח"ל החרדי, בן 28, עולה חדש שהתגייס לפני כשלושה שבועות, נמצא הלילה פצוע קשה במסגד נטוש סמוך לכפר חירבת עקרבה.


חיילי גדוד 'נצח יהודה' ערכו אימונים באזור. בשלב מסוים, עם תום האימונים, הבחינו חבריו ליחידה כי החייל נעדר. לאחר חיפושים, נמצא החייל כשהוא ירוי שותת דם במסגד סמוך.

החייל פונה לבית החולים במצב אנוש, שם נפטר מפצעיו.

מחקירת נסיבות האירוע עולה, כי במהלך הלילה ירה חייל לעבר מסגד נטוש סמוך לכפר חירבת עקרבה ולאחר מכן ירה לעצמו בפה. עקב אי מציאת חור כניסה לא היה ברור שמדובר בארוע התאבדות.


אתר NFC-מחלקה ראשונה דיווח הערב על הפרשה:

חייל צה"ל התאבד לפנות בוקר (ג') במסגד בכפר הפלשתיני עקבה מזרחית לעיר טובאס, בגזרת ג'נין. לטענת הפלשתינים, לפני שהתאבד, ירה החייל לכל עבר בתוך המסגד וגרם לנזק לציוד ולמבנה. הודעה נמסרה למשפחת החייל.

נודע, כי המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה האירוע. בתחילה סברו בצה"ל כי מדובר באירוע על-רקע חבלני בו נחטף החייל והוצא להורג, אך לאחר שנערכו סריקות בגיזרה, נמצאה גופת החייל ונישקו היה מונח לצידו, וכן ממצאים נוספים אשר שללו את האפשרות שמדובר באירוע חבלני.

כוחות גדולים של צבא זרמו למקום והחלו לבצע סריקות. בצה"ל בודקים את כל כיווני החקירה האפשריים מאחר ולא ברור בשלב זה המניע למעשה.

הפלשתינים מדווחים, כי החייל היה חלק מכוח צה"ל אשר ערך אימון בקרבת מקום. עד ראיה פלשתיני סיפר לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" כי החייל פרץ למסגד והתחיל לירות לכל עבר תוך שהוא גורם נזק לבתים הסמוכים למסגד. עד הראייה ציין כי בסופו של דבר ירה החייל בעצמו.

מושל אזור ג'נין, קדורה מוסא, אמר לסוכנות הידיעות, כי הוא מגנה את הפעולה ואת הפגיעה של החייל הישראלי במסגד ובבתי התושבים. לדבריו מדובר בפעולות פרובוקטיביות "שמבצע צבא הכיבוש נגד תושבי כפר אל-עקבה, על-מנת שיעזבו את הכפר". הוא מציין, כי ישראל מסרה לתושבי הכפר צווי הריסה למסגד, לגן הילדים ולמספר מבנים בכפר.

המושל ציין, כי אנשי צה"ל התנצלו על מה שקרה. לדבריו הוסבר לו כי "הדברים יצאו מכלל שליטה, ושתוקם ועדת חקירה כדי לחקור את התקרית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד