י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תייר חובש כיפה נחטף - ושוחרר

הפלשתינים דיווחו על חטיפת סטודנט דתי. אחרי שהתגלה כי מדובר באזרח אמריקני הוא הועבר לידי ישראל

בנג'מין ברייט-פישביין כפי שהופיע בקלטת
בנג'מין ברייט-פישביין כפי שהופיע בקלטת

סוף טוב לדרמה: כשלוש שעות לאחר שדווח כי מחבלים מגדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח חטפו סטודנט מהאוניברסיטה העברית בירושלים, הועבר החטוף, בנג'מין ברייט-פישביין, לידי כוחות צה"ל במחסום חווארה. לאחר שחרורו הועבר הצעיר לחקירה.

סמוך לחצות דווח כי מחבלי מגדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח חטפו סטודנט מירושלים והעבירו אותו לשכם. מיד לאחר קבלת הדיווח החלו בישראל לבדוק את המידע. בישראל מיהרו לבדוק אם ישנו סטודנט העונה לתיאור שמסרו הפלשתינים. יחידות מיוחדות ושירות הביטחון הכללי החל לבדוק כל בדל אינפורמציה בנושא.

לפי הדיווחים הפלשתינים, החוטפים העבירו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' קלטת וידיאו, בה נראה החטוף, חובש כיפה בשנות ה-20 לחייו, כשהוא מחזיק בידיו תעודת סטודנט של האוניברסיטה העברית בירושלים, ומתחנן על חייו. ב'רויטרס' דווח גם כי החטוף פנה למצלמה בערבית ואמר: "אם האסירים לא ישוחררו, הם יוציאו אותי להורג".

בסוכנות הידיעות 'רויטרס' לא מיהרו לפרסם את הקלטת. "אנחנו מחזיקים בקלטת אבל בינתיים לא משדרים אותה, כי אנחנו ממתינים לאישור מישראל", אמרו בסוכנות הידיעות.

כשעתיים לאחר פרסום הפרשה פורסמה הקלטת באחת מהתחנות הערביות. מיד לאחר שידור הקלטת הודיעו גורמים פלשתינים כי החטוף יועבר לאנשי המנגנון הביטחון המסכל ברשות, ומשם יועבר לידי נצידי כוחות הביטחון של ישראל. על פי ההערכות, גדודי חללי אל-אקצה, העבירו את החטוף למנגנון הביטחון המסכל, לאחר שגילו כי מדובר באזרח אמריקני וחששו מתוצאות המהלך.

ואכן, זמן קצר לאחר מכן, סמוך לשעה 2:30 לפנות בוקר, הועבר ברייט-פישביין לידי כוחות צה"ל במחסום חווארה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד