י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חשודים במירמה

סערה בביתר עילית: שני עובדים לשעבר בעירייה נעצרו בחשד לעבירות מרמה בנסיבות מחמירות

בית מעצר. צילום אילוסטרציה
בית מעצר. צילום אילוסטרציה

סערה בעיריית ביתר עילית: שני עובדים לשעבר בעירייה, עצורים בחשד לעבירות מרמה בנסיבות מחמירות. מעצרם הוארך בשלושה עד ארבעה ימים. מעצרם של שניים נוספים הוארך בהסכמה עד מחר בבוקר, וחשוד נוסף שוחרר אמש (ב'). המשטרה טוענת כי חלק מהחשודים מודים בחשדות המיוחסים להם.

אלי אדלר וישראל פשקוס, תושבי ביתר עילית, שימשו בתפקידים שונים בעיריית ביתר עילית. אדלר היה ממונה על מחלקת מנגנון ופשקוס על שיפור פני העיר.

מתוקף תפקידם, העסיקו השניים עובדים זרים ופלסטינים לעבודות ניקיון עבור העירייה. על-פי טענת המשטרה, בשלב מסוים הם שיתפו פעולה עם חברת כוח אדם מירושלים, והעבירו להם עובדים זרים באישור פיקטיבי של העירייה.

השניים גם חשודים כי הוציאו כספים מהחברה באמצעות דיווח על עובדים שכביכול עבדו למרות שהיו בחו"ל, על עובדים פיקטיביים, על אנשים שהמשיכו לקבל משכורות למרות שהלכו לעולמם ועל אנשים שכלל אינם קיימים.

לפני שנתיים פוטרו אדלר ופשקוס מהעירייה. זמן קצר לאחר מכן הם החלו לשמש כקבלני בנין, והמשטרה חושדת כי העסיקו עובדים זרים בזכות האישורים שניתנו להם מהעירייה. על-פי החשד, את כל עבודות הבנייה הם ביצעו ללא דיווח לרשויות המס, וכך גלגלו לכיסם מיליוני שקלים.

ראש עיריית ביתר עילית, יצחק פינדרוס ומ"מ ראש העיר, מאיר רובינשטיין, הם אלו אשר פיטרו את אדלר ופשקוס מהעירייה, לאחר שגילו את מעלליהם.

רב-פקד שמוליק הירשלר, ראש מחלק תשאול , אמר ל-YNET כי דו"ח מבקר העירייה שיצא לפני כשנה וחצי מצא ליקויים הנוגעים לחשדות. "הם החליטו לסגור את זה בתוך העירייה ופיטרו את שני העובדים", אמר. "הם לא פנו למשטרה ולפני כחצי שנה נפתחה אצלנו חקירה בעקבות מידע מודיעיני".

רב פקד הירשלר ציין כי החקירה נפתחה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשטרה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המידע הועבר למשטרה על-ידי עובד ניקיון שהועסק בעירייה ופוטר על-ידי אדלר ופשקוס לפני ארבע שנים. במשך חודשים ארוכים איים כי יפליל את השניים במשטרה.

גורם הקשור לעיריית ביתר עילית, מעריך כי החקירה מתמקדת בשני העובדים לשעבר, ולא בבכירי העירייה. לדבריו, אם העירייה והעומדים בראשה היו מעורבים או מסובכים בפרשה הזו, המשטרה הייתה מגיעה מזמן לעירייה לתפוס מסמכים. זה לא קרה עד היום, כאשר החקירה הסמויה מתנהלת כבר שנה וחצי. לכן מדובר בהסתבכות אישית של השניים האלה, אולי בעיקר בעבירות מס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד