י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"ד"ר רוטשילד היה יכול לחכות"

פרופ' סורקין, רופאו האישי של האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל, מספר בראיון מיוחד על הדרמה שמאחורי הקלעים

פרופ' סורקין.  צילום: ישראל ברדוגו, שטורעם.נט
פרופ' סורקין. צילום: ישראל ברדוגו, שטורעם.נט

פרופ' פטריק סורקין, חסיד חב"ד מרעננה, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'איכילוב' ורופאו האישי של האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל, ליווה את האדמו"ר בתשעת החודשים האחרונים, מאז לקה בשבץ מוחי. לאחר טיפול אינטנסיבי והשקעה רבה, הצליח פרופ' סורקין להחזיר את האדמו"ר לתפקוד חלקי, עד לחזרתו הביתה.

בראיון מיוחד הוא מספר על הדרמה שהתנהלה אתמול (ה) אחר-הצהריים, בבית החולים 'מעייני הישועה', ועל מערכת יחסיו המיוחדת עם האדמו"ר.

* מה קרה אמש בבית הרפואה, מדוע קבעת שהאדמו"ר חי?

"כשהגעתי לבית החולים האדמו"ר נשם בכוחות עצמו, היה לו לחץ דם, רמת החמצן שלו בדם הייתה טובה. בבדיקה של מערכת העצבים המרכזית הוא הגיב לבדיקה. כל הפרמטרים האלה מוכיחים שאדם הוא חי. הוא בשום פנים ואופן לא נפטר".

* אז מדוע ד"ר רוטשילד קבע שהוא נפטר?

"אני לא יודע. לא הייתי במקום, התקשרו אלי, הגיס של האדמו"ר, ביקשו ממני לבוא כי יש בעיה רצינית. אמרו להם שהאדמו"ר נפטר, והם לא היו מוכנים לנתקו מהמכשירים עד שלא אתן אישור. באתי, אכן בדקתי, וראיתי שהוא לא נפטר".

* אז מדוע הרופאים ב'מעייני הישועה' קבעו שהוא נפטר?

"קרוב לוודאי שמה שקרה הוא מקרה שקורה לעיתים קרובות ברפואה ומכונה 'דום לב לזמן קצר'. לכן הם חשבו שהוא נפטר. כאמור, כשבדקתי אותו הוא היה חי, אמנם גוסס, ועם טיפול אחר שעשיתי לו, ואני לא רוצה להיכנס לפרטים, הוא חי עוד לילה. מי יודע מה יהודי כמוהו יכול לפעול עוד לילה אחד כשהוא בעולם הזה..."

* מה דעתך על ההכרזה של בית החולים. הייתה נמהרת מידי? חפוזה? רשלנית?

"ד"ר רוטשילד זירז מעט את ההכרזה על הפטירה. זריזות במובן הלא חיובי של המילה. הוא היה יכול לחכות עוד קצת עם זה. האמת, ד"ר רוטשילד לא היה שותף לטיפול באדמו"ר, על כן אינני יודע מה הייתה הסיבה להכרזה המהירה".

* מדוע האדמו"ר אושפז ב'מעייני הישועה'?

"לאחר תקופה שהוא שהה בביתו, הוא נאלץ לקבל מספר מנות דם. ב'איכילוב' לא היה מקום בטיפול נמרץ, לכן הוא הועבר ל'מעייני הישועה' לקבל מספר מנות דם. זה היה שלושה ימים לפני פטירתו.
בימים שבהם אושפז ב'מעייני הישועה' הייתי מעורב בטיפול ובכל מה שקורה".

* מה תוכל לספר על התקופה של החודשים האחרונים בהם טיפלת באדמו"ר?

"אני חי עם האדמו"ר תשעה חודשים. היינו מאוד קרובים. הייתי איתו יום-יום, מזה תשעה חודשים. אני מרגיש רע מאוד עם פטירתו. זה לא רק שנפטר לך מטופל, יש כאן קשר עמוק מאוד ביני לבין האדמו"ר והמשפחה שלו. פתאום הכל נעלם.

"תשעה חודשים שאתה ישן בלילה וחושב עליו, מה אפשר לעשות, למה הוא לא מגיב לטיפול הזה, מה אפשר לעשות. זו תקופה מאוד אינטנסיבית שהיינו לידו בצורה מתמדת, יום ולילה".

פרופ' סורקין נולד בצרפת שם למד רפואה והחל לעבוד במקצועו. לאחר שעלה ארצה, התקדם בתחומו בבית החולים 'איכילוב', עד שמונה, לפני מספר שנים, למנהל מחלקת טיפול נמרץ.

פרופסור, סורקין, שחזר בתשובה, היה רופאו האישי של המליארדר תד אריסון. בזכותו נתרמה מחלקת אשפוז מהגדולות והמפוארות בארץ. במחלקה זו היה האדמו"ר ממודז'יץ מאושפז מאז לקה בשבץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד