י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"אגודת חב"ד אחראית על 770"

ניצחון מוחץ למוסדות המרכזיים של חב"ד ב'משפט 770'. פסק-הדין הסופי מעניק להם בעלות מלאה

מרכז חב"ד העולמי. צילום: ישראל ברדוגו
מרכז חב"ד העולמי. צילום: ישראל ברדוגו

שבוע ימים לפני יום ההילולא של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, קיבלו חסידי חב"ד ברחבי העולם בשורה טובה: בית-משפט בניו-יורק פסק כי בנייני מרכז חב"ד העולמי בברוקלין שייכים למוסדות המרכזיים של חסידות חב"ד - אגודת-חסידי-חב"ד העולמית והמרכז-לענייני-חינוך.

השופט היהודי איירה הרקוויי חתם היום (ה) פרשייה ממושכת ומכאיבה בחסידות חב"ד, הנמשכת מאז הסתלקותו של האדמו"ר זצ"ל בג' תמוז תשנ"ד, כשאנשים פרטיים, המשתייכים לחוגי המשיחיסטים, השתלטו על בית-הכנסת הגדול שבקומת קרקע במרכז חב"ד העולמי המפורסם בכינוי '770'.

לאחר דיונים באולם בית-המשפט, טיוטות ושיחות בין עורכי-דין, הוציא היום השופט הרקוויי את פסק הדין הסופי הקובע: הבעלים החוקיים של מתחם 770 הם המוסדות שהקים הרבי - אגודת-חסידי-חב"ד העולמית והמרכז-לענייני-חינוך.

המשפט החל בעקבות השחתת כיתוב סביב אבן הפינה הקבועה בקיר החיצוני של מרכז חב"ד העולמי בשדרת איסטרן-פארקוויי בקראון-הייטס. שני המוסדות המרכזיים של ליובאוויטש - אגודת-חסידי-חב"ד העולמית (הבעלים של בניין 770) והמרכז-לענייני-חינוך (הבעלים של בניין 788, שבקומת המרתף שלו ממוקם בית הכנסת ש הגדול) - פנו בתביעה לבית-המשפט לעשות סדר במקום.

כאמור, השופט קבע כי, "מסודר, נפסק ונקבע שיש להם את הזכות להפעיל כל סוג של בעלות".

קישורים:
לקריאת פסק הדין המלא - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד