י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תפילות לשלומו של גלעד

תפילות בכל העולם לשלומו של החייל גלעד שליט שנחטף במהלך קרב עם מחבלים ליד רפיח. שני חיילים נהרגו

החייל שנחטף, גלעד שליט
החייל שנחטף, גלעד שליט

לראשונה מאז הגירוש ובריחת צה"ל מרצועת עזה, פגיעה קשה בחיילים ברצועה: חייל ומפקד טנק, בדרגת סגן משנה, חנן ברק מערד ופאבל סלוצקר מדימונה, נהרגו הבוקר (א') וחייל אחר, גלעד שליט, תושב מצפה הילה, נחטף במהלך מתקפה משולבת של חוליית מחבלים על מוצב, סמוך למעבר סופה בדרום רצועת עזה, ליד קיבוץ כרם שלום.

מספר חיילים נוספים נפצעו קל עד בינוני והועברו במסוק לבית החולים 'סורוקה' בבאר-שבע. בעקבות חטיפת החייל נכנסו כוחות צה"ל לאזורים בדרום הרצועה.

בכל העולם מתקיימות תפילות לשלומו של גלעד שליט, החייל שנחטף על-ידי המחבלים אל תוך רצועת עזה. בכותל המערבי התקיימה תפילת יום כיפור קטן בהשתתפות קהל רב שנענה לקריאת הרבנים הראשיים לישראל, הגר"י מצגר והרשל"צ הגר"ש עמאר, לבוא ולהתפלל ליד הכותל לשלומו של החייל החטוף. אל התפילה הגיע גם הרשל"צ הגר"מ אליהו.

קודם לכן הגיע הגר"י מצגר לביקור בבית משפחת החייל החטוף, וביקש לעודד את המשפחה ברגעיה הקשים. במהלך הביקור נפגש הרב מצגר גם עם סב החייל, אב שכול, שביקש ממנו: "תתפללו לנס".

התקרית החלה סמוך לשעה חמש בבוקר. שמונה מחבלים חדרו דרך מנהרה לשטח ישראל, סמוך למעבר הסחורות בכרם שלום. בצאתם התפצלו לשלוש חוליות: שניים פוצצו נגמ"ש של צה"ל שהיה ריק ומחופר באדמה; ארבעה נוספים תקפו בטילי נ"ט, רימוני רסס ופצצות אר-פי-ג'י טנק של צה"ל כמה מאות מטרים מצפון לשם, והרגו שני חיילים ופצעו נוסף. גם החייל הנעדר היה בטנק זה. שני המחבלים הנותרים פנו דרומה, ותקפו מוצב בטון ("פילבוקס"), כ-150 מטר מהגדר הצפונית של קיבוץ כרם שלום.

מאוחר יותר התפוצץ בשטח מטען חבלה, שלא גרם לנפגעים. כן נבדק חשד שאחד המחבלים נשא חגורת נפץ.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי המחבלים יצאו מהמנהרה, שהיתה עמוקה וארוכה יחסית (כ-300 מטר), בעומק השטח הישראלי, והפתיעו את החיילים מאחור. בצה"ל חושדים כי המנהרה ממולכדת.

הרמטכ"ל כינס מיד דיון הערכת מצב בנוגע לאירועים בדרום הרצועה. בד בבד, הודיע צה"ל ל'כוחות הביטחון הלאומי' של הרשות הפלסטינים שפרוסים באזור 'ציר פילדלפי' שבגבול הרצועה ומצרים, כי עליהם להתפנות מהאזור, וזמן קצר לאחר מכן נכנס כוח שריון ורגלים לצד הפלסטיני של אזור התקרית, לצורך ביצוע סריקות אחר החטוף. הרשות סגרה את מעבר הגבול משטחה למצרים ברפיח.

במהלך הקרב נהרגו ארבעה מחבלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד