י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הצתה מכוונת של בית כנסת

מי הצית את בית-הכנסת 'שערי רחמים ושמחה' בגבעה הצרפתית? בשכונה חושדים בערבים, ומקיימים עצרת מחאה

הרב הלפרין לצד הפיח מחלונות בית-הכנסת • צילום: אמציה האיתן
הרב הלפרין לצד הפיח מחלונות בית-הכנסת • צילום: אמציה האיתן

לפני מספר ימים התעוררו גבאי בית-הכנסת 'שערי רחמים ושמחה' בשיכון 'צמרת הבירה' בגבעה הצרפתית בירושלים לקול צפירת מכבי האש. הכבאים מיהרו את בית הכנסת לאחר שהאש איימה לכלות את תכולתו.

בפעולה מהירה של כבאי ירושלים עלה בידיהם לכבות את האש, אולם הנזק היה גדול. שוטרים שהגיעו למקום, ביצעו בדיקה ראשונית ולמחרת בשעת בוקר הגיעו חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי. בדיקת חוקרי מז"פ העלתה, כי מדובר בהצתה מכוונת, אולם לפי שעה לא אותרה טביעת ידם של מציתי בית-הכנסת.

גדי מאיר, אחד מגבאי בית-הכנסת, אומר כי אמנם לא ידוע בוודאות מיהו האחראי להצתה, אך להערכתו מדובר "בבני דודנו, תושבי הכפר הערבי הסמוך, עיסאוויה. הם מסתובבים כאן באופן חופשי, מטרידים את בנות השכונה ואת הנשים. עושים כאן כל מה שהם רוצים. ההערכה שלנו היא שהם גם עומדים מאחורי ההצתה".

מאיר מתאר את נזקי ההצתה: "ריהוט עזרת הנשים נשרף כליל. זכוכיות החלונות נשברו. הבניין מפויח כולו. פיח חדר לכל פינה. כל הספרים כוסו בפיח ואפילו לארון הקודש הסגור הרמטית חדר הפיח".

הרה"ג אברהם-מיכאל הלפרין, רב הגבעה הצרפתית, אומר: "כולנו בלהם. זה פעם ראשונה שקורה דבר כזה בגבעה הצרפתית. לפני שנה, זה ארע בשכונת נווה-יעקב, שנמצאת לא הרחק מפה וכעת הם הגיעו לכאן, זרקו בקבוק תבערה וגרמו לנזק גדול.

"לפי שעה אנו ממתינים לתוצאות חקירת המשטרה וטיפול הרשויות בנזקים. עד אז כולם מתפללים באולם האירועים הקטן שבמרתף בית-הכנסת".

האירוע, זעזע את הרב הלפרין והוא החליט לקיים עצרת מחאה. הוא פנה לרב הספרדי של הגבעה הצרפתית, הרה"ג ברוך שרגא, שהצטרף ליוזמה. מחר (ג) תתקיים עצרת תפילה ומחאה, בה ייטלו חלק תושבי הגבעה הצרפתית והרבנים הראשיים, הגר"י מצגר והרשל"צ הגר"ש עמאר, יישאו דברים.

קישורים:
מקור הידיעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד