י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המיסיונרים נחלו תבוסה במשפט

בית המשפט למיסיונרים בערד: פעילי 'יד לאחים' רשאים להפגין נגדכם, הסירו את התביעה נגדם

התובע הפך לנתבע. מתוך הסרט שהוצג במשפט: המיסיונר מכה בברוטליות את איש 'יד לאחים'
התובע הפך לנתבע. מתוך הסרט שהוצג במשפט: המיסיונר מכה בברוטליות את איש 'יד לאחים'

ניצחון ליד לאחים בבית משפט השלום בבאר שבע. המיסיונרים הפועלים בערד הגישו תביעה לבית המשפט בבקשה להטיל צו הגנה על שמונה מפעילי 'יד לאחים' בעיר, בטענה שהללו הפעילו נגדם אלימות והצרו את צעדיהם בדרכים לא לגיטימיות. בכך ביקשו המיסיונרים לשים קץ לפעולות המחאה שמתקיימות כל העת על ידי 'יד לאחים', לנוכח הפעולות המפוקפקות שמתקיימות במקום על-ידי המיסיונרים.

אין זו הפעם הראשונה בה מגישים המיסיונרים תביעה זו. בפעם הקודמת, לפני תשעה חודשים, משראו כי בית המשפט נוטה שלא להיענות לתביעה, משכו את הבקשה ברגע האחרון. עתה שבו והגישו את הבקשה, תוך כדי טענה כי מדובר בפעילות אלימה שאסורה על-פי חוק.

עו"ד אלי ביטן, שייצג את 'יד לאחים' במשפט, הוכיח לבית המשפט כי העדים שגייסו המיסיונרים אינם דוברי אמת. משהתבקשו לזהות את האנשים שלדבריהם תקפו אותם, התקשו העדים לזהותם והשופט עצמו העיר באירוניה לאחד מהם: כיצד אינך יכול לזהות את האיש שלדבריך התנפל עליך והיכה אותך?

נקודת התפנית התרחשה בעיצומו של הדיון, כאשר לבקשת המשיבים הוקרן סרט מיוחד בן דקות אחדות שהפך את הקערה על פיה. בעוד המיסיונרים מציגים עצמם כנרדפים - הוצג בפני בית המשפט סרט בו נראה אחד המיסיונרים התובעים מתנפל באלימות ובברוטליות על אחד הנתבעים, בעוד הלה צועק בקול לא-לו: "הצילו", "הצילו" – לנגד עיניהם הקרועות מתדהמה של העוברים והשבים בשוק העירוני בערד.

לקראת תום הדיון, כשהתמונה הלכה והתבהרה, אמר השופט למיסיונרים: גם אם אשתכנע בלבי שיש אמת בדבריכם על כך שהמשיבים מתעללים בכם, לא אוכל לתת סעד משפטי לטיעוניכם. כי לפי הדברים שנאמרו כאן היום, אין סעד כזה. השופט אף הוסיף ואמר: מותר להם לרוץ אחריכם, מותר להם להתאסף מולכם. זוהי דמוקרטיה ובמסגרתה הם פועלים בדרכי השכנוע הלגיטימיות.

בכך קיבל השופט את טענתו המרכזית של פרקליט 'יד לאחים', אשר טען כי אין לאנשי 'יד לאחים' כל עניין עם המיסיונרים, אלא עם תושבי ערד שעמם הם מבקשים לבוא במגע. פעילי 'יד לאחים' פועלים בהסברה ושכנוע והדבר לגיטימי לחלוטין, טען עו"ד ביטן והשופט, כאמור, קיבל את הדברים.

בפסק הדין כתב השופט כי הדרישה למתן צו הגנה נדחית וכי על המיסיונרים לשלם 2,500 ש"ח הוצאות משפט. בנוסף הזהיר השופט את בא כוח המיסיונרים כי אם בעתיד תוגש תביעה דומה בסגנון זה, בית המשפט יראה זאת בחומרה רבה ויחייב את העותרים בהוצאות כפולות ומכופלות.

ובתוך כך: בימים אלו מפיצים אנשי 'יד לאחים' כרוזים בהם מתועדת ההתנפלות האלימה של המיסיונר כלפי הפעיל שבסך הכול ביקש להשמיע קול מחאה נגד השתוללות המיסיון בלב העיר. הכרוזים הללו נועדו להבהיר לתושבים מה מסתתר מאחורי מבע פניהם התמים כביכול של המיסיונרים.

'יד לאחים' גם יציב בתחילת השבוע במקומות ריכוז הומי אדם ברחבי העיר מסכי ענק, בהם יוקרן הסרט המתעד את הופעתו האלימה של רב המיסיונרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד