י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתניה לא בראש אחד

הציבור החרדי-ספרדי בנתניה מתכוון להעמיד לראשונה מועמד לראשות העירייה. נציג צאנז: "הכל דיבורים"

"מי שלא מסוגל להתמודד איתה, הבעיה היא בו". ר' שמעון שר. צילום: שוקי לרר
"מי שלא מסוגל להתמודד איתה, הבעיה היא בו". ר' שמעון שר. צילום: שוקי לרר

הציבור החרדי-ספרדי בנתניה מתכוון להתאגד לקראת הבחירות הקרובות במטרה להציב ראש עיר חרדי. גורמים רבניים יוזמים איחוד והקמת פורום נרחב, שבראשו תעמוד דמות רבנית אשר תתמודד לראשות העיר.

עד לאחרונה היתה ראש העיר הנוכחית, מרים פייברג, יקירת הציבור החרדי בנתניה, אולם לא עוד. בעיר ישנה אווירה קשה וטעונה כלפי פיירברג. זאת במיוחד לאור פרשייה שאירעה לאחרונה, שבה לראשונה בתולדות העיר נתניה הרסו נציגי העירייה, באישון ליל ובליווי שוטרים, מקווה שהוקם ללא היתר בשכונת רמת אפרים. בעקבות הריסת המקווה הודיעו ראשי הציבור הספרדי בעיר כי הגב' פיירברג תשלם מחיר פוליטי כבד.

הרב יהודה שלוש, בנו של רב העיר הרב דוד שלוש, הודיע השבוע למקורביו ולמספר רבנים בעיר כי הוא עומד להציג את מועמדותו לראשות עיריית נתניה בבחירות הקרובות. עד עתה לא היה מעורב הרב שלוש בעשייה פוליטית כלשהי, אלא בקירוב רחוקים ובפעילות תורנית.

מקורבים לרב שלוש סיפרו כי לאחרונה הופעל על הרב שלוש לחץ גדול להציג את מועמדותו לתפקיד, שכן רבים בציבור הדתי והחרדי חשים כי הוא יכול להיות האיש המתאים אשר יפעל לקידום נושאים רבים שהוזנחו בעיר בשנים האחרונות.

עוזרו של הרב יהודה שלוש, אשר אלמליח, מסר בתגובה ל'קול השרון' כי "בניגוד לשמועות לא ידוע לו כל דבר על מגעים להצבת הרב שלוש כמועמד לראשות העיר, וכי היינו מעדיפים לראותו ממשיך לשמש כאיש תורה וחסד וכמנהיג רוחני". חיזוק לדברים העניק גם סגן ראש העירייה, עו"ד מנדי וייס: "אני שומע על-כך לראשונה. הדבר כרגע אינו נמצא על הפרק, וככל שאני יודע לא מסתמן שינוי במעמדו של הרב יהודה שלוש".

גם שמו של חבר המועצה, קובי לוי, הוזכר כמועמד אפשרי מוסכם, והוא מסר בתגובה ל'קול השרון', כי "כל מועמד דתי יהיה מקובל עליו, אך הדברים כרגע לא ברורים ויש לחכות להמשך ולראות למי יותר כוח פוליטי".

ממלא מקום ראש העירייה וראש סיעת סגל, הרב שמעון שר, שתומך בפיירברג ומתנגד להעמדת מועמד חילופי, אמר כי "הכול דיבורים בעלמא, שלא מובילים כעת לכיוון חדש. ראש העירייה, למיטב ידיעתי, נבחרה כבר ומי שלא מסוגל להתמודד איתה, הבעיה היא בו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד