ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"לשתף מנהיגי גויים נגד המצעד"

הגר"ש קוק: שאלתי את הרב אלישיב האם לדבר עם מנהיגי דתות של גויים ולשתפם במערכה - והוא השיב בחיוב

הגרי"ש אלישיב
הגרי"ש אלישיב

רבנים בכירים בישראל מגייסים את נציגי הדתות בעולם לביטול "מצעד הגאווה" בירושלים. בכינוס רבני ישראל הנערך מטעם מוסדות 'אריאל' במלון 'רויאל פלז'ה' בטבריה, גילה רבה הראשי של רחובות, הגאון רבי שמחה הכהן קוק, כי פנה אל הגרי"ש אלישיב בשאלה האם יוכל לדבר עם מנהיגי דתות של גויים ולשתפם במערכה נגד אותו מצעד התועבה המתוכנן להתקיים בירושלים בחודש אב. לדבריו, הרב אלישיב השיב בחיוב וחיזק דעתו לעשות כן. כך מדווח עיתון 'הצופה'.

סוגיית ההידברות בין רבנים לבין מנהיגי הדתות בעולם עמדה במוקד דיוני כינוס רבני ישראל בטבריה. נשיא מוסדות 'אריאל' ורבה הראשי של חיפה, הרב שאר ישוב כהן, כמו גם הרב רצון ערוסי, רבה של קריית אונו והרב שמחה הכהן קוק, דיווחו בהרבה על קיומם של מפגשים כאלה באירופה, במהלכם הועלו מכללו בעיות, בעיקר בנושאי הטרור העולמי, האנטישמיות ועוד.

באותם מפגשים, דיווחו הרבנים, הם משקיעים מאמצים ניכרים להסביר את חשיבותה של ההכרה מצד מנהיגי הדתות בעולם, במערכות שנועדו לפגוע ביהודים ובפעילויות המיסיון, ועד כמה חשובה התערבותם לשינוי האווירה.

על רקע פרשת חטיפת החייל רב"ט גלעד שליט, הדגישו משתתפי הכינוס את חשיבות מעורבותם של אותם מנהיגי דתות לפעול לשחרורו של החטוף הישראלי. הרב שאר ישוב כהן דיווח על הפגישה האחרונה שהתקיימה עם מנהיגי דתות בעיר סיביליה בספרד, ועד כמה זכתה משלחת הרבנים מישראל לחיזוק ועידוד.

הרב ערוסי, חבר הוועדה, דיבר על החשיבות והצורך שיש במפגשים כאלה, "כדי לשמור על ערכי היהדות" וכדי "לשכך את אש השנאה כלפינו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד