י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אוטיסטים מציגים: הכותל

לראשונה: תערוכה מיוחדת של ציירים אוטיסטים שציירו את הכותל המערבי תוצג במנהרות הכותל

אמנים אוטיסטים מציירים את הכותל. ציור של טלי
אמנים אוטיסטים מציירים את הכותל. ציור של טלי

"אומנים אוטיסטים מציירים את הכותל המערבי" - זהו שמה של תערוכה ציורים של חברים אוטיסטים, היוצרים במרכזי התעסוקה של אלו"ט – האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים בישראל, אשר תוצג לראשונה באירוע חגיגי במנהרות הכותל המערבי.

אוצרת התערוכה היא יהודית כנרי מקיבוץ מחניים. יהודית מתנדבת שנים רבות באלו"ט, ואוצרת תערוכות בגלריה בקיבוץ מחניים של אמנים אוטיסטים ממרכזי יום ותעסוקה של אלו"ט בכפר עופרים ובירושלים, ומוכרת לוחות שנה המעוטרים בציורי החברים האוטיסטים.

תהליך היצירה החל לפני מספר חודשים. ביוזמת הקרן למורשת הכותל המערבי נשלחו לאלו"ט ציורים וצילומים של הכותל המערבי ומנהרות הכותל. מדריכי האומנות סיפרו לחברים האוטיסטים על הכותל, הציגו בפניהם תמונות וליוו את הציירים בעבודת הציור.

עם סיום העבודה בחרה כנרי מבין שלל העבודות את 30 הציורים שיוצגו בתערוכה על גבי כני ציירים. הרעיון לתערוכה נולד אצל של מר חן כנרי, המשמש בתפקיד מהנדס האחזקה של מנהרות הכותל בקרן למורשת הכותל המערבי. חן חיבר בין מקצועה של אימו והתנדבותה למען ילדי אלו"ט, לזה שלו, ומתוך היכרותו את עבודת האמנים האוטיסטים הציע כי הם יציירו את הכותל ויביעו פן אחר ונוסף לכותל המערבי.

האוצרת מסרה, כי התבוננות בציורי החברים האוטיסטים את הכותל המערבי, אכן חושפת פן אחר של הכותל – אמנים אלה אינם מסוגלים לבטא ולהביע את עולמם הפנימי החבוי בדרכים המקובלות, ויחד עם זאת לראות את הצבעים העזים, זווית הראיה וצורת ההבעה בציוריהם את הכותל המבטאת ביתר שאת את עולמם ומבטם על הכותל.

אירוע פתיחת התערוכה יתקיים ביום ראשון, י"ג בתמוז תשס"ו (9 ביולי 2006 בשעה 15:30)
במעמד שר התיירות מר יצחק הרצוג, ורב הכותל המערבי – הרב שמואל רבינוביץ', הציירים האוטיסטים, הוריהם , המטפלים והמדריכים של החברים, הנהלת אלו"ט, אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי, נציגי ביטוח לאומי, ונציגי משרד הרווחה, החינוך והבריאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד