י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עימותים בין חרדים למיסיונרים

מחאה נגד קמפיין תעמולה מיסיונרי ברכבת התחתית של ניו-יורק. חרדים התעמתו עם מיסיונרים שחילקו עלונים

קמפיין התעמולה המסיונרי במנהטן
קמפיין התעמולה המסיונרי במנהטן

מנהיגים יהודיים מוחים נגד קמפיין תעמולה מיסיונרי המתנהל בימים אלה בניו-יורק. לפי 'ניו יורק פוסט', כחלק מהקמפיין של הכת 'יהודים למען ישו', פורסמו מודעות גם בתחנות הרכבת התחתית כחלק מקמפיין שעלותו כמיליון וחצי דולר.

לפי דיווחים עולה, כי כמה מאות מיסיונרים צעירים, חברי הכת, נשלחו לניו-יורק כדי להשתתף בקמפיין. המיסיונרים מתנדבים בבתי תמחוי, ומחלקים עלונים ברחובות, מגרשי חנייה וברכבת התחתית.

ה'ניו-יורק טיימס' דווח כי בניגוד לשנים קודמות בהם רוכזו מאמצי המיסיונרים רק במנהטן, הרי שכעת הם יזמו קמפיינים שמיועדים ליהודים דוברי רוסית, ישראלים וגם חרדים. לפי העיתון ההשקיעו אנשי הכת 1.4 מיליון דולר והפיקו דיסקים למחשב, גם בשפת האידיש. כזכור, דיווחנו לפני מספר שבועות, לראשונה, על תקליטורים שהוכנסו בתיבות הדואר בשכונות החרדיות של ברוקלין.

הפעילים המסיונרים אינם בוחלים בדבר והם מעיזים לחלק את החומר גם ליהודים בעלי חזות חרדית. לפי אתר COL, במהלך השבוע נרשמו מספר עימותים בין חרדים לבין המיסיונרים. כך, למשל, המיסיונרים ניסו לדחוף עלונים גם לידי חרדים שחלפו ברחוב. "רואים בבירור שהם לא מתביישים ויש להם מספיק כסף וחומר לעמוד שם כל היום", סיפר אחד מהם.

במקרה אחר יהודי חובש כיפה קרע עלון מיסיונרי שנמסר לו. יהודי מזוקן, בלבוש חסידי, החל לצעוק עליהם: "אתם מעדיפים להתעלם מהעובדות האמיתיות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד