י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עד 120 (עובדות)

נחנך פרויקט 'מעלות - המרכז לפיתוח והכשרה' של 'קבוצת מל"ם' בביתר-עילית. בשלב ראשון יעסיק 26 עובדות

שר התמ"ת אלי ישי  נואם בטקס
שר התמ"ת אלי ישי נואם בטקס

במעמד רב העיר, שר התמ"ת, ראש העיר, ראשי "קבוצת מלם" ואישים נכבדים, נחנך בעיר ביתר-עילית פרוייקט "מעלות - המרכז לפיתוח והכשרה" של "קבוצת מל"ם" לפיתוח תוכנה. בשלוחה שנפתחה במרכז הפיס להכשרה המקצועית, שברח' הרב אויערבאך בשכונת הדס, תועסקנה בשלב ראשון 26 עובדות, שתתמקדנה בפיתוח תוכנה עתירות ידע, ו"קבוצת מלם" הודיעה כי החלה בגיוס של 30 נשים נוספות לעבודה בביתר-עילית.

לאחר נטיעת עץ בכניסה לעיר, נפתח הטקס בישיבת עבודה בהשתתפות שר התמ"ת וסגן ראש הממשלה אלי ישי, ראש העיר יצחק פינדרוס, מר שלמה אייזנברג הבעלים של "קבוצת מלם", מנכ"ל משרד התמ"ת הפרופ' גבי מימון, נציגי הג'וינט, התמ"ת ו"קבוצת מלם". בפגישה קרא ראש העיר לשר התמ"ת לקדם את הקמת איזורי התעשייה של ביתר-עילית, כדי שתוך זמן קצר ניתן יהיה להגדיל את מספר הנשים העובדות בקבוצת מלם ובחברות הנוספות שיגיעו לעיר. שר התמ"ת ציין כי הוא מלווה את נושא התעסוקה בעיר מזה עשור שנים, וכי הוא ימשיך בפעילות שהחל בה ושהמשיך בה קודמו בתפקיד, ראה"מ דהיום אהוד אולמרט, לקדם את הפרוייקטים השונים לתעסוקה, בשיתוף פעולה מלא של משרד התמ"ת, הג'וינט והעירייה.

מיד לאחר מכן נערך הטקס בו הוכרז על פתיחת הפרוייקט החדש של "קבוצת מלם". מנכ"ל העירייה וראש המועצה המייסד של ביתר-עילית, הד"ר משה לייבוביץ, שציין כי "אם אין קמח אין תורה", ופרנסי העיר בעיר התורה בהרי יהודה פועלים על-פי דעת תורה, ולכן העיר הפכה לסמל ולדוגמא בכל תחום, כולל בקידום פתרונות התעסוקה לנשות האברכים.

ראשון המברכים היה רב ואב"ד ביתר-עילית, הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך שליט"א, שהביא בתחילת דבריו את דברי הרמב"ם בהלכות צדקה, כי המעלה הגדולה ביותר היא לא לתת צדקה, אלא שהמקבל לא יצטרך לקבל, כפי שנאמר "והחזקת בו". "אסור להמתין שאדם יפול, אלא להחזיק בו לפני שהוא נופל, באמצעות פרנסה בכבוד. המפעל שהוקם כאן היום הוא התגשמות העניין הזה, ומטרתו להביא לידי כך שאנשים יעמדו על רגליהם בעצמם. זכה דורנו בנשות חיל שמפרנסות את משפחותיהן, כדי שבעליהן יוכלו לשקוד על תלמודם ולצמוח לגדולי תורה. זה לא פחות חשוב מפתיחת כולל או ישיבה. זה מאפשר את עליית בני התורה לתועלת עם ישראל, הכל תודות למסירות נשות החיל".

הגרד"צ אורדנטליך שליט"א הוסיף עוד בדבריו, כי יש במפעל הזה להזים את הטענות כלפי הציבור החרדי בעניין קיצוץ קיצבאות הילדים. "אומרים שהחרדים לא רוצים לעבוד, והנה - נשים עובדות לאחר שלמדו מקצוע מפרנס, והן עובדות לא פחות טוב מאלה שמשמיצים אותנו. האירוע הזה מסמל נדבך נוסף בחיי העיר ובהתפתחותה התורנית", סיים.

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, ציין כי היה שותף מלא להקמת המרכז להכשרה מקצועית לפני שנים רבות. "מפעל הפיס לא רצה להקים את המבנה, כי לטענתם 'החרדים לא רוצים ללמוד ולעבוד'. אני מברך את כל השותפים בהקמת הפרוייקט החשוב, ונעזור להתקדמות פתרונות התעסוקה לנשות העיר, ולאט-לאט נביא עוד מפעלים רבים לביתר-עילית, משום שזוהי הצדקה הגדולה והטובה ביותר לתושבים, באמצעות מציאת פתרונות של תעסוקה לנשות האברכים".

ר' שלמה אייזנברג, הבעלים של "קבוצת מלם", ציין בהתרגשות רבה את שמחתו על פתיחת השלוחה בעיר ביתר-עילית, והדגיש כי אנשים עמלים לפרנסתם למחייתם וכדי לתת לאחרים צדקה וחסד. "לפרוייקט הזה קראנו 'מעלות', כדי לקיים את דברי הרמב"ם להחזיק את לומדי התורה. אנחנו רוצים להצליח בפרוייקט, שתוך זמן קצר יכלול 120 עובדות. דוד המלך ב'משלי' כותב: 'חכמת נשים בנתה ביתה', לא רק ברוחניות, אלא גם בגשמיות. הנשים החרדיות הן סמל ודוגמא לאחריות, נאמנות ומוסר עבודה גדולה, ולכן באנו לביתר-עילית. אני מבקש מהנשים הצטרפו לחברה להגדיל את קידוש ד' של אחריות עובד מול מעבידו, וזה בוודאי ישפיע על כולם". הוא קרא למשרד התמ"ת, לעירייה ולג'וינט להיות שותפים מלאים ולסייע בקידום הפרוייקט.

מר חיים פוזנר, נציג הג'וינט, ציין כי הארגון מתקצב במחצית את התקציב שהממשלה ייעדה לקידום התעסוקה לנשות הציבור החרדי. "קל להביא תרומות מחו"ל למטרה זו של תעסוקה לנשות הציבור החרדי", אמר, ואיחל הצלחה בקידום הפרוייקט.

אחרון הנואמים, ראש העיר יצחק פינדרוס, הדגיש בדבריו כי "שני תלמידי ישיבה לשעבר, אני ור' שלמה אייזנברג מ'קבוצת מלם', עשינו שותפות כדי להקל על לומדי התורה, בכך שנשותיהם מפרנסות אותם בכבוד. זה הכולל החשוב ביותר בעיר, כדי שאדם יוכל לשבת וללמוד בלי טרדות הפרנסה". במקביל, קרא ראש העיר לארגון הג'וינט להפסיק את פעילות ועדות ההיגוי השונות ולהתחיל לממן את הפרוייקטים שכבר פועלים ואלו שיפעלו בעתיד בביתר-עילית. "אנו רוצים לפתח את הפרוייקט ולשם כך דרושים תקציבים ממשלתיים להכשרות מקצועיות. אני קורא למשרד התמ"ת לתת ערבות וגיבוי תקציבי והכשרתי, להמשך הפרוייקט לחמש שנים נוספות", אמר פינדרוס, שהודה בדבריו לכל מי שסייע בקידום ובהקמת הפרוייקט החשוב, במשרד התמ"ת, בג'וינט, ב"קבוצת מלם", בעיריית ביתר-עילית ועוד, ובהם הגב' אתי מלר מהג'וינט, תושבת העיר, שקישרה בין "קבוצת מלם" לעיריית ביתר-עילית, מר אייל קמינקה ומר יוסי עופר, רכז ישובים חרדים במיזם תמ"ת-ג'וינט, המתאם את הפעילות בעניין בין לשכותיהם של ראש הממשלה ושל שר התמ"ת וכן מר ראובן גורבט ור' הרשל קליין מהג'וינט.

יצויין, כי פתיחת השלוחה של "קבוצת מלם" בעיר, נסללה לפני חודשים אחדים, כאשר לאחר שורה מרוכזת של דיונים שקיים ראש העיר יצחק פינדרוס עם נציגי "קבוצת מלם", נחתם ההסכם לפתיחת מרכז התוכנה בביתר-עילית. לפני שבועות אחדים עסקה החברה במיון עובדות, אשר להן הכשרה בהנדסת מחשבים ומפתחות תוכנה, או בוגרות קורס מחשבים בעלות ניסיון תעסוקתי, לשם העסקתן בשלוחה בביתר-עילית. השכר המוצע ע"י החברה הינו גבוה במיוחד, כאשר החברה מציעה אפשרויות קידום רבות. בשלבים הבאים השלוחה תספק מאות מקומות תעסוקה לנשות האברכים בעיר, כאשר כבר בימים אלה החל גיוסן של 30 נשים למיזם החדש בעיר, ותוך זמן קצר תועסקנה 50 נשים בפיתוח תוכנה עתירת ידע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד