י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מלחמה בצפון: עשרות נפגעים

120 קטיושות נחתו בצפון. שני הרוגים בנהריה ובצפת, כ-100 נפצעו. ישיבות גור בחצור נסגרו

מפגיזים בגבול הצפון. צילום אילוסטרציה
מפגיזים בגבול הצפון. צילום אילוסטרציה

החיזבאללה שיגר הבוקר מטח טילים כבד לעבר יישובי הצפון, כאשר לראשונה השתמש בקטיושות ארוכות הטווח שברשותו. בנהריה נהרגה אישה בת 40 כאשר קטיושה פגעה ישירות בבניין דירות, ו-29 בני אדם נוספים נפגעו, אחד מהם קשה.

במהלך הלילה ירה חיזבאללה עשרות קטיושות בעומק שטח ישראל מרחק של יותר מעשרים קילומטר מהגבול הלבנוני, חלקם הגיעו עד לבסיס חיל האוויר בהר מירון, בישוב מירון, בקיבוץ משמר הירדן וכפר הנשיא, ובשדה התעופה של ראש פינה.

כתוצאה מקטיושה שנחתה על הר מירון, התלקחה שם שריפה שהתפשטה וגדלה, ומאז הבוקר השריפה התפשטה וכילתה כ-500 דונם. כוחות גדולים של כיבוי אש עם תיגבור ממחוזות אחרים, הצילחו להתגבר ולכלות את האש.

לפי שעה נפצעו ממטחי הקטיושות כ-100 בני אדם.

בעקבות המתיחות בדרום ובצפון, הכריזה המשטרה שמהבוקר היא מעלה את הכוננות ועוברת לכוננות דרגה ג', הרמה הגבוהה ביותר לפני הכרזה על מצב חירום.

תושבי הישובים בצפון ובקרית שמונה קיבלו הוראה לרדת למקלטים ולחדרי המיגון. בתי המלון בתי הנופש והצימרים באזור מטולה, הגליל העליון, כביש הצפון ונהריה, התרוקנו כמעט לחלוטין, וכך גם אתרי הקמפינג ואתרי הטבע השונים.

במבצע 'שכר הולם' חיל האוויר תקף הלילה מעל 150 יעדים של ארגון חיזבאללה בדרום לבנון ובעומק המדינה. בין היעדים שהותקפו: מעל 10 גשרים שעל הליטני והזהראני, מפקדות, מוצבים, עמדות, רכבים ומחסני תחמושת ואמצעי לחימה של הארגון. כמו כן, הותקף הכביש המהיר המוביל מביירות לדרום המדינה.

צה"ל גם תקף והשמיד את שדה התעופה של ביירות. רשת אל ג'זירה וסוכנויות הידיעות מדווחות כי מטוסי ישראל הוציאו את שדה התעופה של ביירות מכלל שימוש. לפי הדיווח, בתקיפה זו נהרגו עשרים איש ביניהם חיילים לבנוניים ואזרחים.

במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים במאמצי חילוץ גופותיהם של ארבעת אנשי צוות הטנק שנפגע אתמול ממטען רב עוצמה בדרום לבנון. גופותיהם של הנעדרים עדין פזורים בשטח, וצה"ל לא יכול לפנותם בעקבות אש שיורה החיזבאללה.

עם הכוחות נמצאים גם אנשי הרבנות הצבאית. גורמים בצה"ל אמרו ל-NRG כי "לטנק נגרם נזק רב, אולם אנחנו נחושים לסיים את המלאכה ולהביא את החיילים לקבר ישראל".

ב-YNET דווח, כי רבני הצפון פרסמו קריאה לציבור לצום ולתפלל לשלום חיילי צה"ל הפועלים בדרום הארץ ובצפונה ולמען החזרת שני החטופים. הערב יערכו הרבנים תפילה מיוחדת לרגל המצב בקברו של רבי שמעון בר יוחאי.

על-פי דיווח ברשת באל-ג'זירה, מקורב לארגון החיזבאללה אישר כי החטופים בחיים. על-פי הדיווח, אחד החיילים הוסע במונית והשניים הועברו למקום 'מבטחים מרוחק'. בנוסף, דווח כי בכירים לבנונים הגישו הבוקר בקשה לחיזבאללה להעביר לידי האו"ם או לידי הממשלה הלבנונית את שני החיילים החטופים.

בתוך כך נמסר, כי בהוראת האדמו"ר מגור נסגרו ישיבות גור בחצור והתלמידים יחד עם הצוות הועברו למרכז הארץ.

בחצור הגלילית לא קיבלו עד כה שום הנחיות מעשיות ממערכת הבטחון. התושבים אף לא התבקשו להכין את המקלטים שלהם, אבל בחסידות גור לא המתינו להוראות הצבא, אלא להוראות של האדמו"ר מגור, אשר הורה להעביר את כל התלמידים יחד עם אנשי הצוות למרכז הארץ.

הישיבה הקטנה הועברה עם אנשי הצוות לישיבת חידושי הרי"מ בתל אביב, ואילו הישיבה הגדולה הועברה לישיבת אמרי אמת בבני ברק. גם יתר מוסדות החינוך נסגרו, בהם החיידר ובתי הספר לבנות, גני הילדים ועוד. הילדים מועסקים בפעילויות שונות ברחבי העיר יחד עם המלמדים, כדי למנוע מצב שהילדים ישהו במקום אחד ומרוכז.

קישורים:
מצפון תיפתח הרעה
מלחמה בצפון: צפת תחת אש
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד