ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

גם חיפה בחזית

אריה זיסמן, הכתב המדיני של 'יתד נאמן', מודה מ'החזית' לכל המתקשרים שהזמינו את תושבי חיפה. הוא נשאר

גם חיפה בחזית

הטלפונים אתמול בלילה לתושבי חיפה מכל רחבי הארץ כמעט והפילו את בזק ואת חברות הטלפונים הניידים. כל מי שיש לו קרוב משפחה או חבר בחיפה התקשר לשאול מה קורה, ובסוף השיחה לא שכח להזמין לשבת. אם אנשי חיפה היו נענים לכל ההזמנות, היתה העיר מתרוקנת השבת מתושביה. חלק אכן נענו להזמנה, אבל לא בגלל הפאניקה. סתם כדי להחליף אווירה (ולהשיב בחיוב על ההזמנה).

רק אתמול במהלך היום, עוד נשמעו קולות איומים של החיזבאללה לפגוע בחיפה. בתגובה צה"ל איים להוריד ביניינים רבי קומות בביירות. חילופי הדברים נשמעו מרוחקים ולא נוגעים. מהצד זה נראה כעוד הסלמה מילולית בלבד. אלא שבערב הוכיח שוב החיזבאללה כי מאחורי האיומים שלו יש גם מעשים.

מאוחר יותר חזר בו החיזבאללה וטען כי לא הוא שירה את הטיל, אך הדבר נועד למנוע את התקפת צה"ל על ביירות. וכי מי אם לא החיזבאללה ירה את הטיל? כך או כך, אתמול נכנסה העיר השלישית בגדולה בארץ לחזית הטילים והקטיושות. מדובר אמנם בטיל בודד, אבל גם שדרות וגם קרית שמונה, צפת, כרמיאל ועוד התחילו עם טיל בודד.

הטיל שנפל בחיפה משנה את המאזן האסטרטגי, אבל לא משנה את מצב הרוח בעיר. תושבי חיפה מתורגלים גם כך, לא להיות ערים מאוחר בלילה. מדובר ב"עיר עובדים", כך שגם אתמול לא נרשם שינוי. רבים נזכרו בכל זאת במלחמת המפרץ, כאשר סקאדים נחתו על העיר. היה זה לפני 15 וחצי שנים. סדאם כיוון את הסקאדים לעבר מפרץ חיפה והיה די קרוב.

נסארללה מאיים זה מכבר לפגוע עם טילים ארוכי טווח. הוא מתרברב כי ברשותו טילים היכולים להגיע לא רק לחיפה, אלא דרומה ממנה - עד חדרה ונתניה באיזור השרון. אתמול שיגר טיל לחיפה, אך כאמור סגנו מיהר להתנער מכך, וטען כי לא החיזבאללה ירה את הטיל.

במפרץ חיפה התכוונו לגרוע מכל ובימים האחרונים הורידו חומרים מסוכנים רבים לבונקרים תת קרקעיים. כמו כן דיללו את החומר המסוכן והורו לאוניות שלא להכנס לנמל עם חומרים הנחשבים למסוכנים. במקביל קיים ראש העיריה יונה יהב ישיבת הערכות עם גורמי החירום, כדי להערך לכל אפשרות. מדובר היה בהערכות כללית בלבד.

בערב התברר כי הדבר הפך למציאות מוחשית.

הירי לחיפה שיחרר את הרסן האחרון של צה"ל. מעתה כל הפעולות מותרות. קודם לכן דחתה ישראל את ההצעות להפסקת אש שנשמעו מפי ממשלת לבנון. הרצון הוא להגיע הפעם לשינוי אסטרטגי מעשי. לא רק להלחם נקודתית בקטיושות של החיזבאללה, אלא לגרום לצבא לבנון לרדת דרומה ולתפוס את מקום החיזבאללה לאורך גבולה הצפוני של ישראל.

זה מה שקבעה בזמנו מועצת הביטחון של האו"ם וזה מה שישראל דורשת. הירי לחיפה מאפשר לצה"ל לפעול ככל שירצה ללא חסמים וללא רסנים.

ובנימה אישית - תודה לכל המתקשרים והמזמינים. אנחנו נשארים בחיפה. סוף סוף צריך הרי כתב שידווח מ"החזית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד