י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גם יהודים מארצות ערב מצטרפים

יהודים מאיראן סוריה ולבנון הצטרפו לתפילה העולמית לשלום החטופים שמארגן הרב הראשי לישראל באינטרנט

הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, מציג את תמונת החטוף גלעד שליט
הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, מציג את תמונת החטוף גלעד שליט

יהודים מאירן, סוריה ולבנון נרשמו באתר האינטרנט "תפילה חובקת עולם" למען חיילי צה"ל ולשלום החטופים שמוביל הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר.

בימים האחרונים נרשמו באתר עשרות אלפי יהודים מכ-170 מדינות שונות, ביניהן גם מדינות ערביות. הקהילה היהודית הבולטת ביותר מארצות אלה שלוקחת חלק באתר היא הקהילה היהודית מאירן.

ערן גפן, המפעיל בהתנדבות את האתר: "אנחנו רואים בנתוני האתר אלפי כניסות ממדינות ערב, רובן בעילום שם. שמחנו לראות בין עשרות אלפי הנרשמים 28 יהודים מאירן אשר מילאו את שמם המלא ומקום מושבם, 12 יהודים מסוריה, 5 מלבנון ומספר דומה מעיראק. על מנת לשמור על שלומם החלטנו להסתיר את שמם מהפרסום באתר, אולם בפלט המחשב שהרב יכניס לכותל ביום התפילה כמובן שנוציא אותם. מהניסיון שלי באינטרנט בדרך כלל הגולשים האיראנים חסומים לאתרים מישראל, אך נראה שחלקם הצליחו לעקוף חסימה זו ומאוד מרגש לשמוע את קולם הוירטואלי".

כמו כן נמסר כי ביממה האחרונה הצליחו אזרחים מוסלמים מסעודיה לפרוץ 3 פעמים ולהפיל את האתר, אך ניסיונותיהם עלו בתוהו, שכן המומחים הישראלים הצליחו להחזירו למקומו.

כידוע, התפילה העולמית שיזם הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר מטרתה שתאמר בבת אחת מחר, יום שלישי, בשעה 19:00 (שעון ישראל).

לדברי מפעילי האתר, מומחים בינלאומיים הבהירו כי המסורת וכוח התפילה מאוד מדברים אל המוסלמים שהם חדורים באוריינטציה מסורתית עמוקה, ולפיכך החשש שלהם שהתפילה תסייע בידי היהודים הגבירה בהם את המוטיבציה לעשות הכל כדי לשבש את ההכנות לתפילה העולמית.

באתר "תפילה" המכונה "תפילה חובקת עולם", יכולים הגולשים מרחבי העולם להירשם לפרויקט באמצעות הוספת שמם ונתינת "יד וירטואלית" לתפילה אשר מצטרפת לשרשרת ידיים ארוכה של כלל משתתפי הפרויקט. עוד באתר, ניתן לראות את כמות המצטרפים ומספר המדינות המשתתפות וכן להוריד ולהדפיס את התפילות בעברית, אנגלית וצרפתית. כתובת האתר מופצת בכל העולם היהודי.

קישורים:
כתובת האתר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד