י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מקהלה חסידית במדינה מוסלמית

לראשונה במדינה מוסלמית: מקהלה חסידית מפיקה דיסק שירי קודש. בדיסק: שירי יהדות בשלוש שפות

עטיפת הדיסק
עטיפת הדיסק

לפני חמש שנים הגיע לבאקו בירת אזרבייג'אן, הרב מאיר ברוק, כשליח חב"ד. ברוק הקים באמצעות רשת 'אור אבנר' בית ספר וגן ילדים בהם לומדים יותר מ-400 תלמידים יהודים בלב המדינה המוסלמית.

כבר מילדות נמשך הרב ברוק למוסיקה ונגינה. בבגרותו הוא רצה למלא תפקיד של שליחות כפי שציווה מורו ורבו הרבי מליובאוויטש. כשהגיע לאזרבייג'אן, בדק ומצא שניתן לשלב את משימות חייו. לאחר שהרכיב מקהלה מתלמידי בית הספר בבאקו, לימד אותם את השירים שכתב והלחין עם השנים, ובכך למעשה הגשים את חלומו.

המקהלה, "בני לוי", נוסדה לפני שנתיים והספיקה להופיע בכל רחבי אזרבייג'אן בפני קהל יהודי ומוסלמי. המילים בשפה העברית בשילוב המוסיקה המודרנית אתנית והריקודים החסידיים מושכים את הלבבות ואף גורמים להתקרבות כללית ליהדות בקרב יהודי אזרבייג'אן ובמיוחד בקרב הורי התלמידים.

המקהלה התפרסמה בארצה, לאחר ששיר וקליפ של המקהלה הוקרן עשרות פעמים ברשתות הטלוויזיה הממלכתיות. השיר "אזרבייג'אן", אומר תודה לעם ולנשיא המדינה, על שמאפשרים ליהודים לנהל חיים יהודיים ללא הפרעה, וללא התנכלויות.

"מעולם לא נשפך דם יהודי על אדמת המדינה הזאת", מסביר הרב ברוק, "שכנינו המוסלמים מתגאים בחיי שכנות טובה, ובאמצעות הקליפ ניסינו לומר מילת תודה לעם האזרי, ולעורר את הנקודה היהודית בתושביה היהודיים של המדינה". בקליפ התקדימי משולבים צילומים של המקהלה בבית הכנסת, קריאה בתורה, התעטפות בטלית ואלמנטים יהודיים נוספים.

האלבום הוקלט בבאקו, בעזרת מוסיקאים מהדרגה הראשונה בני המדינה. כל הלחנים, המילים, והעיבודים נכתבו ע"י הרב מאיר ברוק. דיסק זה הינו דיסק ראשון, בעתיד מתעתד ברוק להפיק אלבומים נוספים, עם המקהלה ובשירת סולו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד