י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חרדים לסביבה

גם בציבור החרדי יש מי שדואג לאיכות הסביבה. בקרוב יתקיים יום עיון של ארגון 'חרדים לסביבה', בו ידונו גם על צפיפות הדיור

גם זו דרך להיפטר ממפגעים סביבתיים. שריפת פחי אשפה
גם זו דרך להיפטר ממפגעים סביבתיים. שריפת פחי אשפה

חשבתם שלציבור החרדי לא אכפת מאיכות הסביבה? טעיתם. יש מי שפועל בנחרצות למען איכות הסביבה במגזר החרדי.

ביום שני יח' טבת תשס"ז יקיים ארגון 'חרדים לסביבה' יום עיון ייעודי לציבור החרדי, שיתקיים בבני ברק. את יום העיון ילווה השר גדעון עזרא – השר להגנת הסביבה.

מטרת הכינוס - העלאת המודעות וקידום האכפתיות לסביבה ולאיכותה גם בקרב הציבור החרדי. חשיבותו של הכנס באה לידי ביטוי, בין השאר, בהתעניינות הגדולה שהוא מעורר בקרב רבנים, עסקנים, אנשי איכות הסביבה מהמגזר הכללי ואישי חינוך.

בכנס יטלו חלק וישתתפו הרב הראשי הרה"ג ישראל מאיר לאו שליט"א, אפי שטנצלר - מנכ"ל הקק"ל, חכ"ים, ראשי עיר, חברי מועצות, אישי ציבור ועסקנים אשר נושא איכות הסביבה חשוב להם.

יהודה גנוט, מנכ"ל 'חרדים לסביבה', מוסר כי "בעיות של איכות הסביבה כגון זיהום אוויר ומקורות מים, החור באוזון, דלדול משאבי טבע, חיסול שטחי טבע ועצים – אינן זרות לציבור החרדי. אך לרוב את הטיפול בבעיות הסביבתיות הוא משאיר לארגונים הסביבתיים".

"כיוון שכך", מדגיש גנוט, "החלטתי למסד את הפעילות החינוכית בקרב המגזר החרדי, במטרה להעלות את המודעות לבעיות סביבתיות, ולמעורבות של כל אחד מאיתנו".

במסגרת הכינוס, שייערך באולמי כתר הרימון בבני ברק, יועלו מספר נושאים חשובים בנושא איכות הסביבה והציבור החרדי. בין הנושאים בכנס העלאת המודעות וחינוך הדור הצעיר לנושאי איכות הסביבה ולשמירה עליה, חינוך סביבתי – פרוייקטים חינוכיים בתלמודי תורה ובתי ספר.

כמו כן ידונו ביום העיון בתכנון ובניה – צפיפות דיור והצורך ב'ריאה' ירוקה בשכונות חרדיות.

לקראת יום העיון יזמו מארגניו מחקר מקיף וכולל בקרב הציבור החרדי, לבדיקת עמדות של הציבור בכל הנוגע לסוגיות הקשורות לסביבה והאכפתיות של הפרט ממנה. כמו כן, מבוצע לקראת הכינוס מחקר תחבורה מקיף – הבודק את עומסי התחבורה הציבורית בתוככי הריכוזים החרדיים. נתונים אלו יוצגו ביום העיון על-ידי מומחים בתחום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד