י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

סופית: אוסדיטשר פוטר

אחרי מאבקים קשים עם העסקונה החרדית ודו"ח חמור, חתם היום ראש הממשלה על מכתב הפיטורין ליו"ר המועצה הדתית בי-ם. מקורבים: אוסדיטשר ילך לבג"צ

יגיש בג"צ. אוסדיטשר
יגיש בג"צ. אוסדיטשר

עו"ד משה אוסדיטשר, יו"ר המועצה הדתית בירושלים, פוטר היום מתפקידו. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חתם היום בשעות הצהריים על מכתב הפיטורין והוא אמור להגיע אליו בזמן הקרוב.

עו"ד אוסדישטר מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי לא קיבל שום מכתב, וכשהוא יקבל – יגיב.

עם זאת, גורמים המעורבים בפרשה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי אוסדיטשר ייגש לבג"צ בבקשה למנוע את פיטוריו, ויתכן כי בג"צ יגיש צו ביניים המונע את פיטוריו עד לבירור הענין.

על-פי פרסומים בתקשורת, אוסדיטשר מונה לתפקידו לפני למעלה משנתיים באמצעות קשריו האישיים עם חברי מרכז ליכוד, ובעסקה פוליטית עם עמרי שרון. מאז נכנס לתפקידו הוא הצליח לעורר עליו גורמים פוליטיים רבים ואת העסקונה החרדית שנלחמה בו בכל דרך. עיתון 'משפחה' ניהל נגדו מאבק ממושך, שכלל חשיפות רבות על התנהלותו הבלתי תקינה. מנגד, אוסדיטשר הגיש תביעת דיבה נגד העיתון.

בעקבות התלונות הרבות על תפקודו, משרד ראש הממשלה פנה למשרד רו"ח ברייטמן-אלמגור שהוציא דו"ח חמור על תפקודו של אוסדישטר. מהדו"ח עלה נתונים חמורים על אי-סדרים כספיים במועצה הדתית. כך לדוגמה, אוסדישטר לקח מקופת המועצה הוצאות אחזקות רכב בעלות של 2.740 ש"ח לחודש, זאת למרות שהמועצה העמידה לרשותו רכב צמוד. בדו"ח נאמר כי הוצאה זו נחשבת הוצאת כספים שלא כדין.

הדו"ח גם התייחס למדיניות תשלום המשכורות במועצה הדתית, שכללה איחורים רבים בתשלום המשכורות לעובדים הזוטרים, אולם תשלום קבוע ומלא לעובדים הבכירים. על-פי הדו"ח, המועצה הדתית גם ביצעה התקשרויות באופן, שלכאורה, אינו עולה בקנה אחד עם סדרי מנהל תקינים. במועצה נקלטו בתקופת כהונת אוסידטשר 17 עובדים חדשים שנקלטו ללא מכרז כדין ובלי שלקליטתם ניתן מראש אישור ממשרד ראש הממשלה. בין היתר, התקשרה המועצה עם משרד הפרסום 'נטו' בהיקף התקשרות של כ 300 אלף ש"ח למשך שנתיים, לכאורה, ללא מכרז.

בעקבות דו"ח זה, החל הליך של פיטורין ליו"ר המועצה. אולם הוא נגרר זמן רב עקב הליך שימוע שנערך לאוסטידשר. כאמור, היום חתם אולמרט על מכתב הפיטורין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד