י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תפילות ברחבי העולם לרפואת האדמו"ר מצאנז

האדמו"ר לקה אמש בליבו והובהל לצנתור במרכז הרפואי בקרית צאנז. בשעת הצנתור התפללו חסידים על קברו של אביו האדמו"ר ה'שפע חיים'. נדחתה נסיעתו המתוכננת לארה"ב

האדמו"ר מצאנז ב'טיש' של נעילת חג הפסח האחרון. צילום: מ. שטיין
האדמו"ר מצאנז ב'טיש' של נעילת חג הפסח האחרון. צילום: מ. שטיין

ברחבי העולם היהודי עוקבים בדאגה ובתפילה אחר מצב בריאותו של האדמו"ר מצאנז שליט"א, אשר לקה לפתע בלבו ואושפז במחלקת טיפול נמרץ במרכז רפואי צאנז.

אמש, אור ליום רביעי, לאחר חצות הלילה, עת שהה האדמו"ר שליט"א בחדר הספרים שבביתו בקרית צאנז נתניה, הוא חש בכאבים עזים בלב. האדמו"ר הובהל לעבר חדר המיון שבמרכז הרפואי הסמוך למעונו. מנכ"ל המרכז הרפואי, הרב חיים המרמן, הזעיק את מנהל מכון הלב, פרופ' רון ליאור, ואת טובי הרופאים הקרדיולוגים, אשר לאחר בדיקות כלליות קבעו כי יש לערוך צינתור מיידי.

למרות שעת הלילה המאוחרת, יצאו אברכים לציון קודשו של אביו האדמו"ר ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע, זאת לבקשתו של האדמו"ר שליט"א שיתפללו במקום בכל שעת הצינתור. עם הגעתם לציון נכנס האדמו"ר ליחידת הצינתורים, וכשעה לאחר מכן הושלם הצינתור בהצלחה.

הבשורה פשטה במהירות בכל רחבי העולם היהודי בכלל ובכל ריכוזי חסידי צאנז בפרט, כשהכל מתארגנים מיד לאמירת תהלים ולריבוי בלימוד התורה לזכות החלמתו השלימה והמהירה של האדמו"ר שליט"א.

פרופ' רון ליאור מנהל מכון הלב אומר: "אנו מודים לה' על ההחלטה לערוך את הצינתור באופן מיידי על אף השעה המאוחרת, דבר שהוכח כמועיל ביותר. הרבי שליט"א שוחח והיה עירני בכל מהלך הצינתור, כשהוא עוקב אחר כל שלב. ברוך ה' הצינתור עבר מהר ובהצלחה מירבית. הרבי שליט"א, שמצבו הבריאותי הולך ומשתפר ב"ה, מאושפז כעת בחדר מיוחד במחלקת טיפול נמרץ שבמרכז הרפואי למעקב ומנוחה, ואנו מקווים שאי"ה כבר בקרוב ישוחרר להמשך מנוחה".

מנכ"ל אגוד חסידי צאנז, הרב שלום שטמר, מוסר כי על פי הוראת הרופאים החליט האדמו"ר לדחות לעת עתה את מועד נסיעתו לארה"ב, שהיתה אמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב. המועד החדש ייקבע לאחר שובו של האדמו"ר שליט"א מתקופת המנוחה החשובה לבריאותו האיתנה.

מחר יום חמישי, אור ליום כ"ה ניסן, יום ההילולא של אבי שושלת חסידות צאנז, ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע, אמורה היתה להתקיים כמדי שנה התכנסות מרכזית של חסידי צאנז בקרית צאנז נתניה, אך כפי שנמסר, השנה ייערכו בשעה זו התכנסויות לסעודות ההילולא בכל בתי המדרש של חסידי צאנז ברחבי העולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד