י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רב חרדי לחיל האוויר

רס"ן הרב רם משה ראבד מונה לתפקיד רב חיל האוויר ויועלה לדרגת סא"ל. לפני כ-5 שנים סיכל הרבצ"ר הקודם, הרב ישראל וייס, את מינויו, בטענה כי בניו אינם משרתים בצה"ל

הרב רם משה ראבד. באדיבות אתר צה"ל
הרב רם משה ראבד. באדיבות אתר צה"ל

המינוי שניסה לסכל הרבצ"ר הקודם, יוצא עכשיו לפועל: בדיון שיבוצים שהתקיים הערב בחיל האוויר, בראשות מפקד חיל האוויר האלוף אליעזר שקדי, סוכם על מינויו של רס"ן הרב רם משה ראבד לרב חיל האוויר. עם מינויו, יועלה הרב ראבד לדרגת סא"ל.

הרב ראבד משרת בחיל האוויר ומילא בעברו תפקידים שונים בבסיסי החיל. בשנים האחרונות כיהן בתפקיד סגן רב חיל האוויר, וזכה לתשבחות רבות ממפקדיו בחיל וברבנות.

הרב ראבד הוא חתנו של הרב מרדכי קוקיס שליט"א מרחובות, ונכדו של רבה הראשי הראשון של העיר בת-ים, הרב פסח קוקיס זצ"ל.

יצוין, כי לפני כ – 5 שנים, בזמן בו שירת הרבצ"ר הקודם תא"ל הרב ישראל וייס, הוא הוצג על-ידי הרב וייס כמעומד במקביל למעומדים נוספים. חיל האוויר בראשות המפקד דאז, האלוף דן חלוץ, בקשו למנות את הרב ראבד, כמי ששירת למעלה מ – 20 ש' בחיל. המינוי לא יצא אל הפועל, מאחר והרב וייס דרש שלא למנות את הרב ראבד, בטענה כי הנו רב חרדי ובניו אינם משרתים בצה"ל.

מינויו של הרב ראבד הוסכם על ידי הרבצ"ר הנוכחי תא"ל הרב אבי רונסקי.

רב חיל האוויר הנוכחי, סא"ל הרב צדוק בן ארצי, יעבור בחודש הבא לתפקיד מטה ברבנות הצבאית, ואז יחליפו הרב רם משה ראבד.

זהו תפקיד חילי הגדול והמשמעותי ביותר בצה"ל, שכן כפופים לו למעלה מ – 20 רבנים צבאים וסגל רבנות רב. בעבר מלאו תפקיד זה הרבנים: אחרק, לבנון, קציר, צמל והרב שאר ישוב כהן.

במהלך שנות שירותו ביחידות החיל ובמטהו, הוביל הרב ראבד מהפכה של ממש בתחום הכשרות והשירות לחיל הדתי. הוא הביא למודעות והתייחסות שווה לכל חייל באשר הוא, כאשר מדובר בחיל דתי על צרכיו השונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד