י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ש"ס הבטיחה וקיימה: פרס נבחר לנשיא המדינה

הנשיא התשיעי של מדינת ישראל יהיה שמעון פרס, לאחר שזכה ב-86 קולות בסיבוב השני. ריבלין ואביטל הודיעו על פרישה מהמירוץ וקראו לכל הח"כים לבחור בפרס

ש"ס הבטיחה וקיימה: פרס נבחר לנשיא המדינה
יוסי שחר

תנועת ש"ס קיימה את התחייבותה לבחור בשמעון פרס במועמדות לנשיאות המדינה.

עם סיום ספירת הקולות של הסיבוב הראשון, עלה כי שמעון פרס זכה ברוב מוחץ של 58 קולות. המועמד ראובן ריבלין (ליכוד) זכה ב-37 קולות ואילו מועמדת מפלגת העבודה, קולט אביטל, זכתה ב-21 קולות.

קולט הודיע על פרישתה מהמירוץ מהסיבוב השני וקראה לתמוך בפרס.

לאחר מכן, גם ריבלין הודיע בקול נרגש וחנוק על פרישה מהמירוץ, וקרא לכל חברי הכנסת לתמוך בשמעון פרס פה אחד לתפקיד נשיא המדינה הבא.

בסיבוב השני זכה פרס ל-86 קולות בעד מול 23 קולות שהתנגדו, ובכך נבחר רשמית לנשיא התשיעי של מדינת ישראל.

מוקדם יותר קיימה ש"ס ישיבה בחדר הסיעה בכנסת, שם נקראו שוב כל חברי הכנסת להישמע להוראת הגר"ע יוסף שליט"א להצביע לשמעון פרס. הבוקר הגיעו כמה מחברי הכנסת, שנחשדו ככאלו המתכוונים להצביע לריבלין, לביתו של הגר"ע יוסף לתפילת שחרית, שם הורה להם שוב מרן להצביע לפרס.

כזכור, בבחירות הקודמות לפני כ-7 שנים, התחייבה ש"ס לתמוך בשמעון פרס, אולם התוצאות הסופיות לימדו על כך שחברי סיעת ש"ס בחרו בסופו של דבר במועמדות משה קצב.

חברי מפלגת יהדות התורה סירבו להצהיר עבור מי הם הצביעו. ח"כ יעקב ליצמן הודיע כי האדמו"ר מגור העניק לו חופש הצבעה בנושא. ההערכות הן כי הם הצביעו לריבלין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד