י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ח"כ כהן: תסגרו גם בתי ספר לחילוניים

הסטירה לא עוצרת אותו: ח"כ יעקב כהן תוקף את שרת החינוך על ה'איפה ואיפה' בסגירת בתי ספר חרדיים במבנים שאינם תקניים, בעוד שמאות בתי ספר ממלכתיים אינם תקניים - אך יפתחו כרגיל

אפליה. ח"כ כהן
אפליה. ח"כ כהן

לאור הפרסומים לפיהם מאות בתי ספר ברחבי הארץ אינם עומדים בתקן ולמרות זאת הם יפתחו לקראת שנת הלימודים, קורא ח"כ יעקב כהן למנוע מדיניות של איפה ואיפה במערכת החינוך הישראלית.

לדבריו, "שרת החינוך הודיעה כי בתי ספר של החינוך החרדי לא יפתחו במידה והם שוכנים במבנים שאינם תקינים, אולם את הוראתה היא אינה מחילה על בתי הספר של החינוך הכללי. מדוע?"

לאחרונה פורסם כי מרכז השלטון המקומי מתריע שמאות מבנים של בתי ספר בכל רחבי הארץ אינם עומדים בתקן לאחר שמשרד החינוך קיצץ את התקציב המיועד לשיפוץ בתי ספר, ובכלל זה את התקציב המיועד לתיקוני בטיחות הנדרשים לקראת חידוש הלימודים במערכת החינוך. "מאות בתי ספר, בעיקר ברשויות הסובלות מקשיים תקציביים, אינם עומדים בתקני הבטיחות הנדרשים", קובע מרכז השלטון המקומי.

אולם למרות שמבני בתי הספר אינם תקינים, לא ידוע על כל הוראה של משרד החינוך לעכב את פתיחתם עד להסדרת הליקויים.

על החינוך החרדי, לעומת זאת, מרחף איום בדמות איסור פתיחת הלימודים בבתי ספר השוכנים במבנים שאינם מבנים תקניים. ועל כך מתקומם הרב כהן: "אם משרד החינוך מבקש לעכב פתיחה של בתי ספר כל עוד המבנה אינו עומד בתקן – שהוראה זו תחול על כל בתי הספר של כל המגזרים. אך לא יתכן לנקוט במדיניות של איפה ואיפה, לאפשר לימודים סדירים בבתי הספר של החינוך הממלכתי, ובקביל לסגור בתי ספר של החינוך החרדי רק משום שהלימודים מתקיימים במבנה שאינו תקני".

"שיהיה ברור", מדגיש הרב כהן במכתב שהפנה לשרת החינוך, הגב' יולי תמיר. "אנו הראשונים לדרוש את תיקון הליקויים במבני בתי הספר, וכאשר יש ליקויים – שיתכבד משרד החינוך ויעמיד לרשות בית הספר מבנה אחר, תקני ומתאים לייעודו. אך לא יעלה על הדעת לאסור פעילות לימודית בבית ספר רק משום שמשרד החינוך לא דאג עבורו למבנה הולם, וזאת כאשר במגזר הכללי מתקיימת פעילות לימודית במאות בתי ספר השוכנים במבנים שאינם תקינים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד