י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ויהי ביום השמיני

בשעת בין השמשות ילדה תושבת אלעד בן במזל טוב במהלך נסיעה לבית החולים. המשפחה לא ידעה מהו היום המדויק כדי לקבוע את הברית. המחשב של 'איחוד הצלה' הציל את המצב

היום השמיני. צילום ארכיון
היום השמיני. צילום ארכיון

ביום חמישי האחרון בערב יילדו חובשי מד"א ומתנדבי 'איחוד הצלה' מפתח תקווה את תושבת אלעד באמבולנס, ממש סמוך לכניסה לבית החולים 'בילינסון'. במזל טוב נולד בן זכר.

היום (ב'), ארבעה ימים לאחר הלידה, קיבל אפי שטרן, איש מד"א ומבכירי 'איחוד הצלה' באלעד, שיחת טלפון מבני המשפחה בבקשה מיוחדת לסייע להם בשאלה נדירה ודחופה. "שקיעת החמה ביום חמישי הייתה לקראת השעה 19:30, והלידה התרחשה ממש בדקות האלו, כך שהמשפחה לא ידעה האם התינוק נולד לפני השקיעה או אחריה", מספר אפי שטרן. "ההבדל הוא, כמובן, מתי היום השמיני ללידה - האם לקיים את הברית ביום חמישי או ביום שישי".

בני המשפחה חשבו שהתינוק נולד לאחר השקיעה וקבעו את התאריך לברית שמונה ימים לאחר מכן - יום שישי הקרוב, אך עלה בהם ספק והם החליטו לפנות לאנשי 'איחוד הצלה' בניסיון לקבל מידע ברור יותר מתי החלה הלידה.

"לאחר שקיבלנו את בקשת המשפחה, פנינו באמצעות אחראי מתנדבי מד"א ירקון איתמר אברמוביץ, למוקד מד"א המקומי - אליו כל המידע שמתקבל מנהגי האמבולנסים נכנס למחשבים - ובאמצעות בדיקה מיוחדת התגלה כי התינוק נולד ממש שלוש דקות לפני השקיעה", מספר שטרן. שטרן שב עם המידע שברשותו לבני המשפחה, והם מיהרו לקבוע תאריך חדש להכנסתו של בנם הקטן בבריתו של אברהם אבינו, לשמחת בני המשפחה, ליום חמישי הקרוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד