ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

טיפים: כל מה שצריך לדעת לפני שקונים מחשב נייד

שמעון אלטר, מנכ"ל חברת ALTER מחשבים ניידים, העוסקת במכירה ובהשכרת מחשבים ניידים, מעניק טיפים הכרחיים לרכישת מחשב נייד

טיפים: כל מה שצריך לדעת לפני שקונים מחשב נייד

שוק המחשבים הניידים, תופס תאוצה רבה בציבור החרדי. יכולתם המוכחת ככלי עזר בעבודה ואפשרויות הניוד שלהם הופכת אותם לפופולאריים במיוחד.שמעון אלטר, מנכ"ל חברת ALTER מחשבים ניידים, העוסקת במכירה ובהשכרת מחשבים ניידים, מעניק מספר טיפים הכרחיים לרכישת מחשב נייד.

1. התאימו את המחשב לצורככם האישי

ראשית, בטרם רכישת המחשב, מומלץ לנסח את הצרכים הספציפיים הנדרשים. יש לבדוק האם המחשב מיועד לצורכי הקלדה רצופה, מצגות, עבודות גראפיות וצבירת נתונים ולהתאים במדויק את המחשב.

לפעמים, עדיף מחשב קטן וקל, או מחשב כבד עם מסך גדול יותר וכדומה.
גם יצרניות המחשבים הניידים מגדירות סדרות שונות לפי הצרכים הללו, לדוגמה: קלים במיוחד, סוסי עבודה, מחשבי מצגות ומולטימדיה. אם תגדירו לעצמכם את הצרכים מראש, תוכלו להתמקד בסדרת מוצרים אחת ולצמצם את טווח האפשרויות בהתאמה.


2. התאימו את גודל המסך

אלמנט חשוב במחשב נייד הוא המסך. מסך גדול יותר פירושו שטח עבודה גדול יותר, אך גם צריכת סוללות מוגברת וזמן עבודה קצר יותר.

למשל, אם אתם מציגים בעזרת המחשב מצגות תרצו מחשב עם מסך גדול במיוחד, אך ללא ספק תאלצו לחבר אותו לחשמל במשך היום. פטנט שאמצו חלק מהיצרנים הוא להציע מסך מלבני רחב במקום המסך הרגיל, וזאת על מנת לנצל את שטח המחשב בצורה טובה יותר.

מדובר ביתרון שכן אתם מקבלים שטח עבודה נוסף מבלי לשלם בגודל המחשב עצמו.


3. נסו את המקלדת ואת העכבר בטרם הקנייה

לא להאמין, אבל דווקא המקלדת היא נקודת כשל בניידים רבים וטובים, כאשר לעתים היא קטנה מדי, צפופה מדי ולא נוחה להקלדה.

מומלץ, לגשת לחנות לנסות את המקלדת, להקליד מספר משפטים ולשים לב אם אתם מרגישים בנוח.
במקרה של העכבר, יש כאלו שמסתדרים עם העכבר המובנה במחשב, אך כאן מדובר במשהו שהוא פחות קריטי, כיוון שתמיד אפשר לקחת עכבר קטן, שהוא אפילו אלחוטי, ולהשתמש בו במקום בעכבר של המחשב.


4. בדקו היטב את משקלו

בעולם המחשבים הניידים, המשקל הינו נתון משמעותי. ראשית: יש לבדוק את המשקל כולל הכל - כלומר, המחשב, הסוללה, המטען, ואם צריך גם כונן התקליטורים.

מחשבים ניידים קלילים, עלולים להתגלות פתאום ככבדים כאשר נסחבים עם כל האביזרים הנלווים.
חשוב לדעת, כי המחשבים הניידים מתחלקים למספר סוגים לפי המשקל שלהם. ההיגיון הוא פשוט: ככל שהמשקל גבוה יותר המחשב מן הסתם נייד פחות וככל שהנייד קל יותר הוא גם יקר יותר.

לכן כדאי לחשוב היטב עד כמה אתם זקוקים לניידות עם המחשב הנייד. ייתכן שאתם מטלטלים את המחשב רק פעם בשבוע, ואז לא נורא לסחוב עוד חצי קילו. ויתכן שאתם זקוקים לו כל היום ואז למשקל יש ערך משמעותי.


5. בדקו את אפשרויות הסוללה

זמן הסוללה במחשב נייד, הוא זה אשר הופך אותו לנייד. זמן סוללה הסביר נע בין 1-3 שעות עבודה. בעתיד תוכלו לרכוש סוללה נוספת ולנצל זאת כדי לעבוד זמן ממושך יותר.


6. אחריות ושירות

מחשבים ניידים, הינם מוצר רגיש במיוחד ולכן לא מומלץ לחסוך באחריות ושירות. הניידות הגבוהה במוצרים אלו: סחיבתם בתיק, העמסתם למזוודות וכדומה, מצריכה שירות תיקונים אדיב ומהיר.

חלק מהיצרנים מעניקים שלוש שנות אחריות וחלק מעניקים שנה אחריות, עם אפשרות לתוספת בתשלום.

ישנם חנויות, כמו " אלטר ALTER מחשבים ניידים" אשר מעניקות אחריות אישית לצרכנים שמספקת שירות תיקונים אדיב תוך זמן קצר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד