י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

על הכוונת: בתי כנסת בלוס אנג'לס

שני תושבי קליפורניה, חברים בתא טרור איסלאמי קיצוני, הודו בתכנון פיגועים נגד יעדים יהודיים בלוס אנג'לס. בין המטרות: בתי כנסת, הקונסוליה הישראלית ושדה התעופה. צפויים לקבל עונשי מאסר של בין 20 ל-25 שנים

בית כנסת. צילום: ישראל ברדוגו
בית כנסת. צילום: ישראל ברדוגו

שני תושבי קליפורניה הודו אתמול (ו) בתכנון פיגועים נגד יעדים יהודיים בלוס אנג'לס. הנאשמים, חברים בתא טרור איסלאמי קיצוני, סימנו כמטרה בתי כנסת באזור. כך מדווחת סוכנות 'רויטרס'.

בית המשפט הפדרלי בסנטה אנה, הרשיע את השניים על פי הודאתם בתכנון פיגועי טרור. השניים, קווין ג'יימס ולבאר וושינגטון, טענו כי תכננו "לעורר מלחמה נגד הממשל האמריקני באמצעות פיגועי טרור", והם צפויים לקבל עונשי מאסר של בין 20 ל-25 שנים.

מכתב האישום עולה, כי ג'יימס גייס את וושינגטון לתא טרור איסלאמי קיצוני שהקים בשנת 2004, כשהשניים ריצו יחד תקופת מאסר בגין עבירות שונות בבית סוהר בקליפורניה.

לאחר שחרורם מהכלא הצטרפו אליהם שני חברים נוספים, ויחד שדדו הארבעה שורה ארוכה של תחנות דלק בקליפורניה, במטרה להשיג מימון לפעילות הטרור שתיכננו לבצע בלוס אנג'לס ובסביבתה.

הארבעה נעצרו לפני שלוש שנים, בתחילת שנת 2005, ובחיפוש שנערך בדירתו של אחד מהם נחשפה רשימת יעדים לפיגוע: הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס, נמל התעופה הבינלאומי בעיר ובתי כנסת שונים. בנוסף, נמצא גם מכתב שתכננו הארבעה לשלוח לכלי התקשורת לאחר הפיגועים כדי להבהיר את מניעיהם.

מחקירתם של הנאשמים עלה, כי הם תכננו לבצע את הפיגועים בבתי הכנסת בחגים יהודיים, כדי "להרוג כמה שיותר בני אדם", לדבריהם.

התובע במשפטם של השניים הודיע כי גרגורי פטרסון, שהיה שותף עם השניים בתא שהקימו, צפוי להודות באישומי הטרור נגדו בתחילת השבוע. החבר הרביעי בתא, חאמד סמאנה, הועבר למוסד פסיכיאטרי לאחר שנמצא לא כשיר לעמוד לדין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד