י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה מצאו הפורצים בביתו של פרידמן?

לא תאמינו מה התגלה בביתו של משה אריה פרידמן: בכספת גדולה בחדר השינה נמצאו שלושה ספרי תורה, עליהם דיווח פרידמן כי נגנבו מבית המדרש. ספר תורה עתיק השייך למשפחה מאנטוורפן, כבר הושב לבעליו המקוריים. הוגשה תלונה במשטרה

מה עוד הוא מחביא? פרידמן עם חבר איראני
מה עוד הוא מחביא? פרידמן עם חבר איראני


התפתחות מעניינת בפרשת הפריצה לביתו של איש נטורי קרתא, משה אריה פרידמן, שחזר משהות של חודשיים באיראן עם בני משפחתו, ומצא כי אלמונים רוקנו את דירתו.

משה אריה פרידמן משמש כ"רב" בבית מדרש בווינה. מדובר בבית מדרש ישן, שמספר מתפלליו מועט -בקושי מניין זקנים.

לפני מספר שנים בוצעה גניבה בבית המדרש ומהמקום נגנבו שלושה ספרי-תורה. אחד מהם היה ספר תורה עתיק מאוד, שהושאל לבית המדרש על-ידי יהודי תושב אנטוורפן שבבלגיה. מיד לאחר הגניבה הוגשה לחברת הביטוח תביעה וזו שילמה על הנזק, כנדרש. משה אריה פרידמן, "רב" בית המדרש היה שבור עד למאוד מהגניבה שהתרחשה, ושלשל את כספי הביטוח לקופת בית המדרש. או אם לדייק יותר: קופתו הפרטית.

המשפחה מבלגיה שמסרה את ספר התורה בן 200 השנים לרשותו של פרידמן, כאבה מאוד את גניבת ספר התורה, אותו ירשו מאבותיהם. בני המשפחה בקשו מספר פעמים מפרידמן שיסייע להם בחקירות.

בשבוע שעבר, כאשר פרצו לביתו של פרידמן, מצאו הפורצים בכספת גדולה שהייתה מוצבת בחדר השינה, בין שלל חפצים גנובים, גם את שלושת ספרי התורה...

ספר התורה העתיק כבר הגיע לבית בעליו באנטוורפן.

במקביל, הוגשה תלונה במשטרה.

קישורים:
וינה: משה פרידמן חזר משהות של חודשיים באיראן ומצא את דירתו ריקה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד